نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 12:00

۱۸ میلیارد تومان زکات در استان اردبیل جمع‌آوری شد

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در ۹ ماه امسال بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان زکات در استان اردبیل جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد صبح چهارشنبه در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: از این مبلغ ۶ میلیارد تومان زکات فطریه و چهار میلیارد تومان زکات واجب بوده و مابقی نیز مربوط به زکات مستحب است.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد این مبلغ برای تأمین معیشت، حوزه درمان، مسکن و هزینه‌های تحصیلی فقرا و نیازمندان هزینه شده و تنها ۱۰ درصد به پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه نظیر مسجد و غسالخانه اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با قدردانی از ائمه جمعه و عاملان زکات در بخش‌ها و شهرستان‌ها گفت: احیای فریضه زکات به عنوان واجب الهی با همکاری خوب این تلاشگران میسر شده و دبیرخانه زکات نیز در کمیته امداد فعالیتی مستمر دارد.

حسین‌نژاد افزود: ۴۳ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که ما افتخار خدمت‌رسانی به این خانواده‌های نیازمند را داریم و سعی ما بر این است تا در حوزه‌های مختلف خدماتی متنوع به آنها ارائه کنیم.

وی به اهمیت و جایگاه زکات نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حقیقت پرداخت زکات آزمون الهی است که افراد جامعه از «مایحب» پرداختی خود را انجام می‌دهند تا زمینه و بستر توسعه و پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف فراهم آید.

حسین‌نژاد به آثار و برکات زکات در امور دنیوی و اخروی اشاره کرد و گفت: در کنار حمایت و پشتیبانی از فقرای جامعه، زکات بنا به فرموده مقام معظم رهبری یک حکم شاخص نظام‌ساز و حرکت تحول‌آفرین در جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: با برگزاری جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در استان اردبیل به عنوان پانزدهمین استان کشور، سعی ما بر این است تا شرایط مناسبی را در فرهنگ‌سازی این فریضه واجب الهی فراهم کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 924433

مهمترین اخبار ایران و جهان: