نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 14:41

مجموعه کشتی سازی شرق مازندران احیاء شود

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار احیا و رونق مجموعه تولیدی کشتی سازی در شرق استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر دوشنبه در دیدار با جمعی از مدیران شرکت کشتی سازی صدرا با اشاره به اینکه ضعف و رکود مجموعه‌های تولیدی ناراحت کننده است، افزود: ضعف این واحدها سبب کم رونق شدن تولید می‌شود.

وی با تاکید بر بهره گیری از سرمایه‌های علمی مجموعه کشتی سازی صدرا اظهار داشت: می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و فنی به صادرات تولیدات پرداخت و نسبت به اجرای پروژه‌های صنعتی گام برداشت.

وی ادامه داد: نیروهای ماهی صنعتی و فنی خوبی در مازندران وجود دارد و باید نسبت به احیا و رونق تولیدی در مجموعه کشتی سازی شرق استان گام برداشت.

آیت الله لائینی با اظهار اینکه نیاز به شناورها در داخل و خارج استان وجود دارد، گفت: همچنین لازم است در زمینه ساخت و تعمیرات شناور برای کشورهای منطقه و خارجی نیز تلاش‌هایی انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: معطل شدن این مجموعه و نیروهای ماهر باکیفیت علمی، فنی و تخصصی و بلااستفاده ماندن این سرمایه منهای بُعد تولیدی‌اش خودش برای ما یک ضایعه بسیار ناراحت‌کننده است.

این مسئول گفت: نیاز به شناورها هم در داخل کشور احساس می‌شود و هم اطلاع‌رسانی وجود آمادگی برای ساخت و تعمیرات شناور قطعاً مورد استقبال کشورهای خارجی قرار خواهد گرفت، مثلاً فعال کردن توریسم پزشکی و غیره خوب است، ولی اطلاع‌رسانی ضعیف است.

وی ضمن توصیه به مسئولان محلی، گفت: مسئول منطقه یک تور مسئولان ارشد استانی بگذارد تا ظرفیت‌ها را از نزدیک مشاهده کنند و در زمینه اطلاع‌رسانی باید تبلیغات خوب و کارهای بهتر و بیشتری انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 919977

مهمترین اخبار ایران و جهان: