نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 09:02

افزایش ۲۷ درصدی ترددها در گلستان/ زیرساخت های فعلی جوابگو نیست

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در هشت ماهه نخست امسال ۱۱۶ میلیون تردد در جاده‌های مواصلاتی گلستان ثبت شده که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۵۲ دستگاه سامانه تردد شمار هوشمند در گلستان در هشت ماهه نخست امسال ۱۱۶ میلیون تردد را در جاده‌های مواصلاتی گلستان ثبت کردند که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: با توجه به افزایش ترددها در جاده‌های گلستان، زیرساخت‌های فعلی جوابگو نیست و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

وی بیان کرد: از جاده نوکنده تا آزادشهر، محور بزرگراهی بوده که در برخی مواقع به دلیل ترافیک بالا راه اصلی محسوب می‌شود و پاسخگوی ترددها نیست.

مصدقی عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه یکی از راهبردهای استان مبحث افزایش ظرفیت راه‌های موجود بوده و باید به این مسیر آزادراه اضافه شده و از ظرفیت‌های ریلی هم بهره گیری شود.

طبق گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه در گلستان وجود دارد که بزرگراه، راه اصلی و فرعی و راه روستایی است.

وی گفت: ۹۸.۷ درصد جمعیت روستایی گلستان حداقل از یک راه آسفالت برخوردار بوده و البته ممکن است در بخشی از مسیر به بهسازی نیاز داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 921333

مهمترین اخبار ایران و جهان: