نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 22:45

«زیست بوم خلاق و نوآور» برای تسهیل امور فرهنگی ایجاد می‌شود

اردبیل- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: «زیست بوم خلاق و نوآور» برای تسهیل ایجاد کسب و کارهای فرهنگی و هنری و خلاقیت در اردبیل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر چهارشنبه در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: «زیست بوم خلاق و نوآور» برای تسهیل ایجاد کسب و کارهای فرهنگی و هنری و خلاقیت در اردبیل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی خلاق در حوزه‌های فرهنگی و هنری از رسالت‌های کانون‌های مساجد بوده است، گفت: وجود شبکه عظیم «بچه‌های مسجد» می‌تواند بستری مناسب برای تولید و عرضه محصولات خلاق فرهنگی و هنری در جامعه باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: ما سعی می‌کنیم تا از ظرفیت کانون‌ها در راستای ارائه ایده‌های مؤثر فرهنگی با در نظر گرفتن شرایط و ظرفیت‌های محله، مسجد، سرمایه انسانی و امکانات بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

آمون با بیان اینکه دغدغه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شناسایی مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی محلات و جامعه است، افزود: ایجاد کسب و کارهای نوین در عرصه‌های فرهنگی و هنری با مشارکت پارک علم و فناوری و مراکز رشد مستقر در استان می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در محلات و مساجد و رفع بخشی از دغدغه اهالی مساجد باشد.

یوسف عباسپور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم حمایت از جوانان و نوجوانان مسجدی گفت: شناسایی و توجه به جوانان در محلات زمینه‌ساز پرورش استعدادهای آنان خواهد بود که بی‌شک همکاری مشترک پارک علم و فناوری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند در شناسایی جوانان توانمند و خلاق در محلات و مساجد مؤثر واقع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890733

مهمترین اخبار ایران و جهان: