نیوز سیتی!
20 آذر 1401 - 13:28

تداوم مازوت سوزی نیروگاه شازند و بی‌توجه به وضعیت هوا/ اراک ۹۷ روز آلوده را پشت سر گذاشت

شهر اراک در حالی امروز نود و هفتمین روز آلوده سال جاری را پشت سر گذاشت که نیروگاه شازند همچنان بی‌توجه به سلامت مردم مازوت سوزی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شهر اراک در حالی امروز نود و هفتمین روز آلوده سال جاری را پشت سر گذاشت که نیروگاه شازند همچنان  بی‌توجه به سلامت مردم مازوت سوزی می‌کند.

ماوزت سوزی نیروگاه در حالی همچنان تداوم دارد که فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در سفر سه روز گذشته وزیر بهداشت به استان مرکزی اعلام کرد: هیچ نیروگاه وضعیت نیروگاه شازند را ندارد و از استثنایی‌ترین نیروگاه‌های مضر کشور است.

عبدالهی وزیر بهداشت نیز اعلام کرد: در نخستین جلسه با هیئت دولت مسئله آلودگی و مازوت سوزی نیروگاه را مطرح خواهم کرد.

دو نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس نیز به شدت نسبت به مازوت سوزی نیروگاه شازند اعتراض کرده و اعلام کردند: چرا باید اجازه مازوت‌سوزی به نیروگاه شازند داده شود؟

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیروگاه شازند در حالی اقدام به مصرف سوخت مازوت می‌کندکه دوبرابر مصرف شهر اراک گاز مصرف می‌کند و یکی از پرمصرف‌ترین مصرف کننده شرکت گاز در سطح استان است.

مازوت سوزی نیروگاه شازند طی روزهای اخیر موجب اعتراضات گسترده‌ شهروندان اراکی و راه‌اندازی کارزار اینترنتی «توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند» شده است.

به گزارش فارس بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به روز گذشته به عدد ۱۲۲ رسید که بیانگر شاخص کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک نیز به ۱۵۱ رسید که نشانگر وضعیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی بود.

آلاینده مسئول، ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون اعلام شده است.

با افزایش میزان آلایندگی هوا و پیش‌بینی سکون هوا در روزهای آتی، امروز یکشنبه بیستم آذرماه افزایش غلظت آلاینده‌ها به حد بیش از میزان مجاز برای ادامه فعالیت مدارس رسید که با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا امروز تمام  مدارس شهر اراک در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل شد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 904433

مهمترین اخبار ایران و جهان: