نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 21:53

افتتاح طرح‌های دهه فجر شهریار

طرح‌های فرهنگی، عمرانی و خدماتی، ورزشی و صنعتی شهرستان شهریار باحضور استاندار تهران افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، طرح‌های عمرانی، اقتصادی و انتظامی شهرستان شهریار با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران همزمان با ایام الله دهه فجر عصر امروز افتتاح و‌‌ به بهره‌برداری رسید.

 استاندار تهران به همراه معاونین و مسوولان شهرستانی در ابتدای ورود به شهریار پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای گمنام در مراسم افتتاح بازسازی بوستان شهرک وائین شرکت کرد؛ گفتنی است برای بازسازی بوستان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

تقاطع غیرهمسطح بسیج ضمن کاهش بار ترافیکی میدان بسیج و جهاد، در تردد شهروندان تسهیل ایجاد خواهد کرد؛ این تقاطع امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید؛ این طرح با اعتباری بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان به همت شهرداری شهریار به اتمام رسیده است.

افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهیدان هاشمی با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع و با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد تومان به همت اداره کل نوسازی و خیرین بخش دیگر طرح‌های افتتاحی امروز بود. 

در ادامه حضور استاندار تهران، استادیوم و زمین فوتبال شهدای شاهدشهر به بهره برداری رسید. این طرح به همت شهرداری شاهدشهر و با صرف اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ مترمربع افتتاح شد.
 


طرح تولید قارچ سماروق شهریار امروز با حضور استاندار در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۴۵۲ متر مربع و با تعداد ۲۷ سالن و با ظرفیت تولید ۹۰۰ تن در سال در شاهدشهر به بهره‌برداری رسید. 

این طرح از محل اعتبارات خصوصی و تسهیلات بانکی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است و صورت مستقیم برای ۹۰ نفر و به صورت غیرمستقیم برای ۱۸۰ نفر اشتغال زایی ایجاد کرده است.

کلانتری شهرک بهاران در ویره صباشهر نیز همزمان با ایام الله دهه فجر افتتاح و بهره برداری شد.

احداث و تجهیز این کلانتری با زیر بنای ۳۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان انجام شد و آماده استفاده نیروی انتظامی است.

 مخزن ذخیره آب شرب ۵ هزار متر مکعبی شهر باغستان نیز در ادامه طرح‌های به بهره‌برداری رسید. این ایستگاه پمپاژ ذخیره آب شرب شهید کلهر شهر باغستان شهرستان شهریار است که با اعتباری بیش از ۹۴ میلیارد تومان به همت شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران احداث شد.

راه اندازی این طرح، جمعیت ۷۵ هزار نفری را تحت پوشش آبرسانی قرار خواهد داد و پایداری شبکه توزیع آبرسانی و جلوگیری از تنش کم آبی موثر خواهد بود.
 


بهره‌برداری از سوله چند منظوره مدیریت بحران باغستان در محله خادم آباد در زمینی به مساحت ۲۳۱۰ مترمربع و با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد تومان و در ادامه ادای احترام به مقام شهدای گمنام و افتتاح فرهنگسرای شهدای گمنام محله نصیرآباد باغستان پایان برنامه‌های امروز در شهریار بود.

فرهنگسرای شهدای گمنام محله نصیرآباد باغستان در ۳ طبقه و زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع با کاربری فرهنگی و اجتماعی و با صرف اعتباری بیش‌از ۱۳ میلیارد تومان به همت شهرداری باغستان به بهره برداری رسید. در محوطه این فرهنگسرا دو شهید گمنام آرامیده است.

پایان پیام/۶۷۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667577

مهمترین اخبار ایران و جهان: