نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 19:24

مهارت افزایی مشاغل نوظهور در دانشگاه پیام نور

معاون دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور گفت: در تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای برگزاری دوره‌های مهارت افزایی و کارآفرینی مشاغل نوظهور طراحی شده تا دانشجویان همراه با دریافت گواهی‌های معتبر و وام‌های اشتغالزایی ، وارد بازار کار شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی محمدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور در نشست خبری سومین جشنواره دستاوردها و توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور (رویش، حرکت و نشریات)  با بیان اینکه بر اساس شواهد و قرائن و مستنداتی که وزارت علوم  بر آنها صحه گذاشته است اظهار داشت: قبولی در کارشناسی ارشد یکی از این مبناها هست و  سازمان سنجش سال گذشته اعلام کرد که سی درصد ورودی تحصیلات تکمیلی دانشگاه‍‌های مادر از پیام نور و دانشگاه فرهنگیان هم اعلام کرد که هفتاد درصد ورودی شان از پیام نور بوده است که نشان دهنده کارآمدی این دانشگاه است.

وی اظهار  داشت: در بیشتر شهرها یک دانشگاه پیام نور تأسیس شده است و این امکان فراهم شده که دانشجویان در کنار خانواده خود تحصیل کنند و همین موضوع آمار آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده است.

محمدی با اشاره به اینکه گسترش عدالت آموزشی دانشگاه پیام نور در همه جا، برای همه و در همه وقت باعث شده در مناطق محروم حتی بدون داشتن صرفه اقتصادی برای دانشگاه، مراکز دانشگاهی با شهریه بسیار پایین فعالیت کنند و بواسطه استقلال در حین تحصیل در بازار کار هم موفق باشند گفت: کوچک سازی باعث می‌شود دانشگاه پیام نور استقلال خوبی بدست آورد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه اولویت اول دانشگاه، کارآفرینی، کسب و کار و مهارت آموزی است که در حین تحصیل مهارت‌های لازم شغل آینده را کسب کنند خاطرنشان کرد: یکی از چالش های مهم نظام بحث شغل و اشتغال جوانان است و با توجه به جنس دانشجویان، دانشگاه پیام نور میتواند پیشران این مسئله باشد و در این راستا می توانیم محصولات و دستاوردهای جشنواره های حرکت، رویش و نشریات را پیوست فعالیت های کارآفرینی و اشتغالزایی کنیم که شناسایی، بستر سازی، هم افزایی و ساماندهی این فعالیتها می تواند از مهمترین وظایف ما باشد.

وی ادامه داد: همچنین در این رابطه رایزنی هایی با سازمان فنی و حرفه ای داشته‌ایم و مشاغل نو ظهوری را برای اجرای در دوره‌های مهارت افزایی و کارآفرینی طراحی و سرفصل بندی نموده‌ایم که دانشجویان بتوانند همراه با دریافت گواهی‌های معتبر از این دوره ها، وام های اشتغالزایی دریافت کنند و وارد بازار کار و حرفه تخصصی خود شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور گفت: جشنواره دستاوردها و توانمندی های دانشجویان پیام نور سراسر کشور با عنوان رویش، حرکت و نشریات است که برای اولین بار بصورت تجمیعی با محوریت استان اصفهان برگزار می شود.

محمدی با بیان اینکه تعداد آثار رسیده به این جشنواره بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ اثر است گفت: در محور رویش  ۲ هزار و ۱۶۹ اثر با ۱۰۲ اثر برگزیده و در محور حرکت ۵۶۲ اثر با ۳۶ آثار برگزیده و در بخش نشریات با ۸۴۳ آثار با ۱۴۳ آثار برگزیده معرفی شده اند.

رضا مختاری، رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان ابراز داشت: کار فرهنگی، پیش از آن که به بودجه نیاز داشته باشد، نیازمند انگیزه، پشتکار و روحیه جهادی است و با توجه به نزدیک بودن ایام برگزاری سه گانه جشنواره بزرگ (رویش، حرکت و نشریات) کشوری به میزبانی استان اصفهان بیان داشت: امیدواریم با خلاقیت و ایجاد تحول در تشکل‌ها و فعالیت‌ها، احیای دوباره هویت اجتماعی فرهنگی دانشگاه را در راه نیل به تمدن اسلامی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد آثار جشنواره متعلق به دانشجویان استان اصفهان است افزود: این جشنواره در روزهای ۲۸، ۲۸ و سی ام بهمن در اصفهان برگزار می شود.

مختاری تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان و امید  تأکید ویژه‌ای دارند، این گونه جشنواره‌ها و نشست‌ها زمینه تعالی و پیشرفت هر چه بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان را فراهم می‌کند و فرصت مغتنمی برای ایجاد هویت بخشی به دانشجویان و حس تعلّق خاطر به دانشگاه و تقویت فرهنگی آنان می باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: ۱۸۱ نفر برگزیدگان این جشنواره در تور فناورانه شرکت می کنند.

 مختاری تقدیم ۸ شهید مدافع حرم از دانشگاه پیام نور اصفهان را از افتخارات این دانشگاه دانست.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667477

مهمترین اخبار ایران و جهان: