نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 13:24

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: در حوزه انسولین معمولی مشکلی نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انسولین قلمی در کل کشور و استان کمبود داریم، اما انسولین معمولی که پوشش کامل بیمه هم دارد، در سطح استان به میزان کافی موجود است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دیابت از بیماری‌های شایع در جهان است. این بیماری به ۲ نواع یک و دو تقسیم می‌شود که در دیابت نوع یک، بیماری وابسته به انسولین است و حکم اکسیژن را برای این گروه از بیماران دارد.

این روزها زمزمه‌های کمبود و کمیاب شدن انسولین قلمی که نیاز جمعی بسیاری از بیماران است از سرتاسر استان کرمانشاه شنیده می‌شود؛ البته کمبود انسولین قلمی هر چند وقت یک‌بار از دغدغه‌های جدی بیماران دیابتی کشور می‌شود.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پاسخ به این نگرانی و استرس بیماران دیابتی، گفت: برای بیماران دیابتی دو نوع انسولین قلمی و معمولی(ویال) داریم.

وی ادامه داد: انسولین قلمی در کل کشور و استان کمبود داریم، اما انسولین معمولی که پوشش کامل بیمه هم دارد، در سطح استان به میزان کافی موجود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: اثر بخشی و ماده موثر انسولین معمولی و قلمی یکی است، بیماران دیابتی می‌توانند از انسولین معمولی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تعداد مناسبی از انسولین قلمی در داروخانه ولی‌عصر کرمانشاه تزریق شده، بیمارانی که تمایل به استفاده از انسولین قلمی دارند می‌توانند با مراجعه به این داروخانه، استفاده کنند.

محمدی در پایان، گفت: امیدواریم با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در سطح وزارت بهداشت بزودی مشکل انسولین قلمی برطرف شود.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649233

مهمترین اخبار ایران و جهان: