نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 18:45

مردم در غرب برای حمایت از فلسطین هزینه می‌دهند

قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین با اشاره به اینکه در فرانسه عمل در دست گرفتن پرچم را جرم انگاری می‌کنند اما ما شاهدیم که بزرگترین تظاهرات‌ها در فرانسه برگزار می‌شود، عنوان کرد: در واقع ملت‌های غربی برای حمایت از فلسطین هزینه می‌دهند.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - محمد شاهدی، قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین با اشاره به اینکه امروز جنبش‌های بزرگی مثال بایکوت و BDS در دنیا شکل گرفته‌اند که این جنبش‌ها استفاده از کالاهای رژیم صهیونیستی را بایکوت کرده‌اند، گفت: در کشورهای غربی این جنبش‌ها را تحریم و این رفتارها را جرم انگاری کرده‌اند.

وی همچنین یادآور شد: در واقع ملت‌های غربی برای حمایت از فلسطین هزینه می‌دهند.

شاهدی با بیان اینکه در جریان طوفان الاقصی از 50 دولت آمریکا 45 ایالت در این تظاهرات شرکت می‌کنند و حتی به بایدن می‌گویند که اگر جنگ غزه متوقف نشود ما رأی نمی‌دهیم، اظهار کرد: در فرانسه عمل در دست گرفتن پرچم را جرم انگاری می‌کنند اما ما شاهدیم که بزرگترین تظاهرات‌ها در فرانسه برگزار می‌شود.

قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین همچنین یادآور شد: در سال 1339 شمسی یا 1948  میلادی که رژیم صهیونیستی تشکیل شد و یوم النکبه شکل رفت، گروه هایی در ایران آماده دفاع از فلسطین بودند مثل برخی گروه‌های چپ گرا و گروه فدائیان اسلام و چهره‌هایی مثل جلال آل احمد و شریعتی همچنین علمایی چون آیت الله مرعشی، امام خمینی، شهید مطهری به این قضیه ورود می‌کنند، در آن زمانی که اصلا جمهوری اسلامی وجود نداشته است هم این حمایت از مظلومیت فلسطین وجود داشته است.

وی در گفت و گو با دانشجو عنوان کرد: سال 42 امام خمینی در سخنرانی‌اش 18 بار بحث فلسطین و 15 بار بحث شاه را مطرح می کند. حتی در مسابقه فوتبالی که بین ایران و اسرائیل در سال 47 و 49 برگزار شد تماشاچیان ایرانی علیه اسرائیل و موشه دایان شعار سر میدهند. در زمانی که جمهوری اسلامی نبوده است.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648733

مهمترین اخبار ایران و جهان: