نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 16:55

نشت‌یابی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در ایلام

رئیس امور بازرسی فنی شرکت گاز ایلام گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه پلی اتیلن و ۸۰ هزار انشعاب شعری و روستایی نشت‌یابی شده است.

سیدحسین موسوی رئیس امور بازرسی فنی شرکت گاز استان ایلام، عصر سه‌شنبه ۱۲ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه پلی‌اتیلن و ۸۰ هزار انشعاب شهری و روستایی و ۲۱۰ ایستگاه تقلیل فشار نشت‌یابی شده است.

وی با بیان اینکه پایداری و حفظ ایمنی تأسیسات یکی از اولویت‌های اصلی شرکت گاز ایلام است، افزود: با توجه به تکمیل گازرسانی استان و تغییر رویکرد شرکت گاز ایلام از فاز مهندسی به بهره‌برداری، پایداری، نگهداشت و حفظ ایمنی تاسیسات و شبکه گازرسانی یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت است.

رئیس امور بازرسی فنی شرکت گاز استان ایلام ادامه داد: برای ۱۰ هزار و ۷۱۰ قلم کالا توسط کارشناسان بازرسی فنی در ۹ ماهه اول سال جاری کنترل کیفی به منظور جلوگیری از ورود کالای غیراستاندارد به پروژه‌های گازرسانی استان صورت گرفته و از ابتدای سال جاری تاکنون از تعداد ۱۵۲ هزار متر لوله پلی‌اتیلن و فولادی، و ۱۸ هزار و ۴۵۰ قلم اتصالات فولادی مورد بازدید و کنترل کیفی قرار گرفتند.

موسوی با بیان اینکه واحد بازرسی فنی این شرکت با استفاده از علم روز، دانش و تخصص، سلامت تجهیزات را برای پایداری توزیع گاز در سطح استان دو چندان می‌کند، خاطرنشان کرد: با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات، راه برای توزیع مستمر و پایدار گاز مشترکین هموار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه بازرسی و ضخامت سنجی نقاط مستعد خوردگی تأسیسات و تجهیزات ایستگاه‌های تقیل فشار گاز استان در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در این راستا تعداد ۱۰۰۰ نقطه مورد ضخامت‌سنجی با دستگاه آلتراسونیک انجام شده است.

موسوی با اشاره به اینکه با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات، راه برای عدم نصب کالای غیراستاندارد هموار می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون فرآیند بازرسی از خطوط تغذیه، انشعابات و تأسیسات در دست بهره‌برداری گازرسانی، واحد بازرسی فنی توانست تعداد ۱۳۸ مورد از تاسیسات گازرسانی را مورد بازرسی قرار دهد.

وی اظهار داشت: این موارد شامل ۲۰ مورد بازرسی ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک (CPS)، ۹۱ مورد بازرسی ایستگاه‌های تقلیل فشار (CGS) و (TBS)، ۴ مورد بازرسی ایستگاه‌های اندازه‌گیری واحد‌های صنایع و ۲ مورد هیتر و ادورایزر و ۲۲ مورد بازرسی کیفی و فنی پروژه‌های گازرسانی در سطح استان بوده است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624477

مهمترین اخبار ایران و جهان: