نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 18:44

بازداشت 11 هزار فلسطینی در کرانه باختری در سال 2023

سازمان امور اسرای فلسطینی خبر داد که رژیم صهیونیستی طی سال گذشته میلادی حدود 11 هزار فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با جنگ در غزه، کرانه باختری نیز از ابتدای عملیات طوفان الاقصی شاهد مبارزه جوانان فلسطینی بوده و روزی نیست که نظامیان اشغالگر با یورش به روستاها و اردوگاهها و شهرهای فلسطینی‌نشین، تعدادی را بازداشت نکنند یا به شهادت نرسانند.

در این راستا، سازمان امور اسرای فلسطینی، امروز (چهارشنبه) در اطلاعیه‌ای از بازداشت حدود ۱۱ هزار فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) خبر داد و گفت که نیمی از آن‌ها پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر بوده است.

به گفته این سازمان، از میان این اسرا، ۳۰۰ نفر زن و ۱۰۸۵ نفر دیگر از میان کودکان هستند.

در این میان از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا انتهای آن ۵۲۷ نفر در کرانه باختری به شهادت رسیدند که ۳۱۸ نفرشان پس از عملیات هفت اکتبر بود. به گفته صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از میان این شهدا ۷۴ نفر کودک هستند. پیکر ۳۴ شهید نیز همچنان در اسارت رژیم اشغالگر قدس قرار دارد.

در آخرین مورد نیز ۴ جوان فلسطینی، سحرگاه دیروز (سه‌شنبه)، در منطقه «الصفحه» واقع در شرق «قلقیلیه» (غرب کرانه باختری) به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی به شهادت رسیدند.

مساجد منطقه عزون شهادت این ۴ جوان فلسطینی را تایید و اعلام کردند این ۴ جوان، «ولید رضوان»‌، «محمد رضوان»، «قصی عدوان» و «ایاد شبیطه» نام داشتند. با این حال، برخی منابع فلسطینی تعداد شهدا را ۵ نفر اعلام کرده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625777

مهمترین اخبار ایران و جهان: