نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 15:22

مقام حقوق بشری سازمان ملل: نشانه‌هایی از جنایات جنگی توسط اسرائیل در غزه وجود دارد

یک کمیسیونر ارشد امور حقوق بشر سازمان ملل امروز اعلام کرد: نشانه‌هایی از جنایات جنگی و احتمالاً جنایت علیه بشریت از سوی اسرائیل در جنگ غزه دیده می‌شود.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- خبرگزاری آلمان از ژنو به نقل از "ولکر تورک" این مقام اتریشی تبار سازمان ملل نوشت که وی نگرانی شدیدی در مورد پایبندی تل آویو به حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی در جریان حملات تلافی جویانه علیه حماس دارد.

وی افزود: ۷۰ درصد از آسیب دیدگان بمباران های شدید اسرائیل زنان و خردسالان هستند. اکثر آسیب‌دیدگان غیرنظامی هستند. علاوه بر این، مجازات دسته جمعی فلسطینیان جنایت جنگی است. البته در نهایت مراجع قضایی باید قضاوت کنند که چه طرفی مرتکب چه جنایاتی شده است.

تورک گفت که با توجه به بمباران بسیار سنگین رژیم صهیونیستی و فقدان امدادرسانی مؤثر، شواهدی دال بر امکان وقوع جنایات علیه بشریت وجود دارد که به بررسی دقیق تری نیاز دارد.

پیشتر "فرانچسکا آلبانیز" گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرده بود که نسل کشی فلسطینیان در غزه ادامه داشته و رو به افزایش است. وی افزود که رژیم صهیونیستی یک هدف روشن دارد و آن نابودی کل مردم فلسطین با کشتار و ایجاد شرایط ناممکن برای زندگی است.

به گزارش ایرنا، دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز به تازگی گفته بود: ما به شدت نگران بمباران مستمر غزه توسط نیروهای اسرائیلی هستیم.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624333

مهمترین اخبار ایران و جهان: