نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 16:59

حمله مخالفان به بن‌گویر: او چیزی از سیاست‌خارجی نمی‌فهمد

وزیر امنیت داخلی اسرائیل ایتمار بن‌گویر پس از اظهاراتش درباره کمک رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن به جنبش حماس، مورد حمله ائتلاف مخالفان کابینه در تل‌آویو قرار گرفته و بار دیگر به «عدم فهم سیاست خارجی» متهم شد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «بن‌گویر ثابت کرده است که از سیاست خارجی چیزی نمی‌فهمد و نتانیاهو کنترلی بر افراط‌گرایان دولتش ندارد؛ اظهارات بن‌گویر حمله مستقیم به جایگاه بین‌المللی اسرائیل است و به امنیت آن آسیب می‌رساند»، این حمله رئیس ائتلاف مخالفان یائیر لاپید به بن‌گویر است.

دیگر رهبر ائتلاف مخالفان و عضو کابینه جنگ تل‌آویو بنی گانتز در واکنش به اظهارات بن‌گویر از نتانیاهو خواست تا او را کنترل کند؛ چرا که «نفوذ فزاینده بن گویر چالشی برای نخست‌وزیر اسرائیل است و خطر انزوای بین المللی یا از دست‌دادن احتمالی قدرت را به همراه دارد».

ایتمار بن‌گویر در کمپین انتخاباتی نتانیاهو در حال انتقاد از آمریکا

 

وزیر جنجالی اسرائیلی در مصاحبه با روزنامه وال‌استریت ژورنال با اذعان به این نکته که «برای اسرائیل، دونالد ترامپ بهتر از جو بایدن است»، مدعی شد که بایدن به جای حمایت کامل از جنگ اسرائیل، مشغول کمک انسان دوستانه به غزه است.

رسانه نزدیک به جمهوری‌خواهان آمریکا در این گفت‌وگو بن‌گویر را به عنوان وزیری معرفی کرد که «در کابینه کنونی از حمایت کافی برای تضعیف حکومت بنیامین نتانیاهو برخوردار است». چرا که او بارها نخست‌وزیر را تهدید کرده در صورت اتمام جنگ غزه، از ائتلاف حکومتی خارج خواهد شد.

انزوای نتانیاهو در پی حمایت از جنگ‌طلبی وزرای تندروی کابینه

وزیر تندروی کابینه نتانیاهو در پاسخ به این سوال خبرنگار رسانه آمریکایی که آیا در نظر دارد کابینه کنونی نتانیاهو را سرنگون کند، گفت که عجله‌ای برای این اقدام که احتمالاً منجر به تشکیل یک دولت چپ‌گرا به رهبری گانتز یا لاپید می‌شود، ندارد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660477

مهمترین اخبار ایران و جهان: