نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 08:56

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۰/۲۶؛ تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق/ هشدار هواشناسی برای استان‌های ساحلی دریای خزر

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران، وزش باد و کاهش دما در برخی استان‌ها خبر داد و برای استان‌های ساحلی دریای خزر هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش‌های پراکنده ادامه دارد و فردا چهارشنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است.

از اواخر وقت فردا و طی روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر ابرناکی، وزش باد شدید،‌ بارش باران، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی شده است. جمعه در استان‌های واقع در جنوب شرق کشور بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.

شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا پایان هفته خلیج‌فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است. همچنین پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه 1402/10/27

زمان پایان: پنجشنبه 1402/10/28

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 24 نات در مناطق فراساحلی و تا 20 نات در مناطق ساحلی و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا 1.5 متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل

منطقه اثر: چهارشنبه 1402/10/27: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

پنجشنبه 1402/10/28: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران، در دریای خزر.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی، احتمال آسیب شناورهای سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل.

توصیه: منع شنا و غواصی، منع فعالیت های شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت های پشتیبانی صنایع فراساحلی.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1639277

مهمترین اخبار ایران و جهان: