نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 21:38

بودجه موسسه رازی از محل دامپزشکی کشور افزایش می‌یابد

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: فرمان رهبر معظم انقلاب، در مورد ضرورت حمایت از موسسه رازی لازم الاجراست و نباید روی زمین بماند از این رو بودجه مناسبی به موسسه رازی تخصیص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حامد زارعی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، شامگاه چهارشنبه، در بازدید از موسسه رازی و جلسه مشترک با هیأت رئیسه این مجموعه و نیز برگزاری شورای مرکزی نظام دامپزشکی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهیختگان و دانشمندپرور رازی، اظهار کرد: به واسطه حوزه فعالیت کاری و تحصیلی آشنایی خوبی با موسسه رازی دارم و از اقدامات ارزشمندی که توسط این مجموعه استراتژیک در راستای تأمین سلامت کشور انجام می‌شود، آگاه هستم.

وی با اشاره به شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ایران، افزود: این شورا دارای ۱۷ عضو متشکل از ۸ وزیر است که به عنوان تصمیم گیرنده اقدامات این حوزه را بر عهده دارند و هر مسئله ای در بخش دامپزشکی در این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور تاکید کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این شورا پیگیری می‌شود، افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری در حوزه‌های دامپزشکی و حوزه «های تک» دامپزشکی است که امید است تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شود. 

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از موسسه رازی بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: فرمان مقام معظم رهبری لازم الاجراست و نباید روی زمین بماند، بر این اساس تلاش می‌کنیم تا بودجه ویژه ای برای موسسه ارزشمند رازی در نظر گرفته شود که قطعا در افزایش تولید موسسه تاثیر دارد.

زارعی با اشاره به ظرفیت‌های بالای موسسه رازی، اضافه کرد: امید است در آینده ای نزدیک این حمایت به گونه ای باشد که هیچ واردات واکسن نداشته باشیم چراکه با وجود مراکزی مانند موسسه رازی و پاستور در کشور، ظرفیت لازم برای خودکفایی کامل در عرصه واکسن و فرآورده های بیولوژیک وجود دارد.

وی همچنین به وجود دانشمندان و محققان متخصص و صاحب نظر در موسسه رازی اشاره کرد و گفت: بزرگترین سرمایه رازی، سرمایه انسانی است که باید حفظ شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633777

مهمترین اخبار ایران و جهان: