نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 13:20

اطلس گردشگری ورزش استان اردبیل تدوین می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در راستای معرفی ظرفیت‌های ورزشی استان و به جهت میزبانی از تیم‌های ملی و باشگاهی در رشته های مختلف ورزشی، اطلس گردشگری ورزش استان اردبیل تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدعلی پهناور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اطلس گردشگری استان اردبیل به منظور معرفی ظرفیت‌های ورزشی استان و به جهت میزبانی از تیم‌های ملی و باشگاهی به صورت تخصصی تدوین می‌شود.

وی افزود: استان اردبیل ظرفیت‌های قابل توجهی دارد و با طراحی آمایش سرزمینی و ایجاد بسترهای مناسب نسبت به ظرفیت ورزش شهرستان‌ها، از تمام ظرفیت‌ها برای تدوین این اطلس استفاده می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در دیدار وزیر ورزش و جوانان با نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله عاملی به لزوم توجه ویژه بر توریسم ورزشی و برگزاری مسابقات جهانی و بین المللی تأکید کرد.

رونمایی از نشان جام صفوی

پهناور تصریح کرد: برای تحقق این موضوع نیاز است که ظرفیت‌های ورزشی در تمامی رشته‌ها به صورت ویژه و تخصصی احصاء شده و در یک پکیج کامل برای تمام فدراسیون‌های مربوطه ارسال و برای میزبانی و برگزاری مسابقات اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به این موضوع که نشان جام صفوی رونمایی و به تایید و امضای وزیر ورزش و جوانان هم رسید، افزود: بر همین اساس برگزاری مسابقات مهم ورزشی در سطوح ملی، بین‌المللی و جهانی با نام جام صفوی از سال ۱۴۰۳ در استان شروع می‌شود.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633133

مهمترین اخبار ایران و جهان: