نیوز سیتی!
18 فروردین 1403 - 17:41

خروجی پساب تصفیه‌خانه یاسوج آلوده است

سخنگوی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پساب خروجی تصفیه‌خانه شهر یاسوج به منابع پذیرنده (رودخانه بشار) بالاتر از استاندارد بوده و در واقع خروجی پساب آلوده است.

هاید سینایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: با نظارتی کارکنان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در بخش معاونت نظارت و پایش بر خروجی تصفیه‌خانه مرکز این استان دارند دارند، متأسفانه پساب خروجی این تصفیه‌خانه به منابع پذیرنده (رودخانه بشار) بالاتر از استاندارد بوده و به‌نوعی می‌شود گفت خروجی پساب آلوده است.

وی با تاکید بر اینکه محیط‌زیست یک دستگاه حاکمیتی بوده که وظیفه نظارتی خود را دراین‌خصوص انجام داده است، عنوان کرد: جهاد کشاورزی به مکاتبات ما جواب نمی‌دهد، مسئولین این سازمان باید پاسخگوی 800 مورد آبیاری نامتعارف در 6 ماه باشند و دانشگاه علوم پزشکی متولی تهدید علیه بهداشت عمومی است و از آب و فاضلاب پذیرفتنی نیست که خروجی تصفیه‌خانه مرکز یک شهر غیراستاندارد باشد.

رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: محیط‌زیست به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی به‌صورت دوره‌ای، پساب صنایع را رصد می‌کند در صورت مشاهده هر گونه اهمال‌کاری، ابتدا با تذکر و در صورت عدم توجه به مراجع قضایی معرفی می‌کند که این مهم حداکثر وظایف محول شده در قانون مدیریت پسماند به این اداره است.

سینایی خاطرنشان کرد: متأسفانه پساب خروجی تصفیه‌خانه شهر یاسوج به منابع پذیرنده (رودخانه بشار) بالاتر از استاندارد بوده و به‌نوعی می‌شود گفت؛ خروجی پساب آلوده بوده و بارها به‌صورت مکتوب، تذکرات زیست‌محیطی لازم به مسئولان آب و فاضلاب شهری داده شد و در آخرین اقدام، به دلیل عدم رفع آلایندگی در سال گذشته ( 1402) با طرح شکوائیه از طریق مراجع قضایی به موضوع ورود کردیم.

وی یادآور شد: این شرکت در لیست صنایع آلاینده سازمان نیز قرار گرفته و این خود متعاقباً هزینه‌هایی مالیاتی را بر این شرکت متحمل خواهد نمود و این موضوع نیز حداکثر اقدامی که محیط‌زیست مطابق با قانون و وظیفه محوله باید انجام بدهد، است.

سینایی بیان کرد: محیط‌زیست استان با علوم پزشکی به‌عنوان متولی بهداشت عمومی مکاتبه داشته و این دانشگاه اعلام نموده که در 6ماهه نخست سال گذشته 800 مورد آبیاری نامتعارف (آبیاری با فاضلاب) ثبت شده و اداره کل حفاظت محیط‌زیست این موضوع را با درجه اهمیت بالا به جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان متولی کشاورزی با یادآوری تجمع فلزات سنگین با درصد خطر ریسک بالا در بسیاری از بیماری‌ها در نتیجه آبیاری با فاضلاب، مکاتبه و اعلام داشته اما متأسفانه، جهاد کشاورزی به مکاتبات رسمی ما جواب نمی‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1695733

مهمترین اخبار ایران و جهان: