نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 18:03

میانگین سن سالمندی در تهران چقدر است؟

شهردار تهران گفت: تهران جز شهرهای با افزایش سن سالمندی نسبت به میانگین کشور ( ۱۱ درصد) است میانگین سن سالمندی در تهران ۱۳درصد است.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی در آیین اختتامیه چهارمین دوره رویداد بازی های نشاط سالمندی که در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد افزود : شما سالمندان افتخار ما هستید. شما گذشته و عمر خود را صرف آبادانی کشور کردید و حال نوبت ماست که نوکر و خدمتگزار شما باشیم. 

او ادامه داد: شما با حضور در این رقابت ها نشاط و سرزندگی را به جامعه تسری می دهیم و امیدواریم که ثمره آن در شکل گیری جامعه بانشاط و با کیفیت از هر جهت موثر باشد.

زاکانی افزود: تهران جز شهرهای با افزایش سن سالمندی نسبت به میانگین کشور ( ۱۱ درصد) است میانگین سن سالمندی در تهران ۱۳درصد است و در برخی مناطق از جمله ( ۱۶, ۶ و ۱۴ ) نزدیک ۱۶ درصد است.  این آمارها بر تمرکز افزون تر در ارایه خدمات تفریحی، ورزشی و درمانی به جامعه را یادآور می شود. 

وی با اشاره به رویکردها و اقدامات شهرداری در حوزه سالمندی گفت: تلاش ما این است که شهر را مناسب سازی کنیم. و همچنین خدمات ویژه در حوزه های مختلف حمل و نقلی و .‌... ارایه کنیم و در باشگاه سالمندی به زودی این موارد اطلاع رسانی خواهند شد. 

شهردار تهران با اشاره به برگزاری رقابت های نشاط سالمندی گفت: عزیزان شرکت کننده در این رقابت ها به زودی در مراکز درمانی مجموعه شهرداری سلامت آنها پایش خواهد شد. 

زاکانی ایجاد چندین مرکز سالمندی در چند نقطه از تهران گفت: در مراکز سالمندی موردنظر تلاش بر این است که تمام امکانات مورد نیاز ( تفریحی ، سلامت و ...)  ایجاد شود که بتوانیم خدمات متمرکز با کیفیتی به شما عزیزان ارائه کنیم. 

وی در پایان از اداره کل سلامت شهرداری به عنوان برگزار کننده این رقابت ها قدردانی کرد و افزود: از این اداره کل و کانون سالمندان تمام مناطق تهران که زحمت برگزاری این رویداد را بر عهده داشتند تشکر می کنم و امیدواریم که ابن رویدادها که موجبات نشاط شما را فراهم می کند تداوم داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641277

مهمترین اخبار ایران و جهان: