نیوز سیتی!
26 اسفند 1402 - 16:11

سرپرست ستاد راهبری و نظارت فرهنگی و اجتماعی منصوب شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی حکمی ابراهیم شکرانی را به‌عنوان سرپرست دبیری ستاد راهبری و نظارت فرهنگی و اجتماعی منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در متن حکم حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است:

جناب آقای ابراهیم شکرانی

با اعتماد به فضل الهی، نظر به سوابق و تعهد جنابعالی در حوزه سیاستگذاری فرهنگی و در اجرای ماده بیست و یکم سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی جنابعالی را به عنوان سرپرست دبیری ستاد راهبری و نظارت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می‌‌کنم.

موارد زیر از اهم وظایف مورد انتظار است:
1) اتخاذ تدابیر لازم برای اجرایی سازی سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور با توجه به اولویت‌ها و فوریت‌ها.
2) تولید استاد راهبردی مورد نیاز در ساحت‌های فرهنگی و اجتماعی که فاقد استاد سیاستی راهبردی هستند.
3) به روز رسانی استاد راهبردی فرهنگی و اجتماعی که بیش از ده سال از زمان تصویب آنها می‌گذرد.
4) نظارت مستمر و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های رسمی مرتبط با ماموریت ستاد در خصوص میزان اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی.
5) ساماندهی، تقسیم کار زمان بندی هماهنگی هم افزایی و رفع تعارضات میان دستگاه‌ها و نهادهای رسمی و غیر رسمی نخبگان و فعالان فرهنگی اجتماعی در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی.
6) راه‌اندازی میزهای تخصصی و اجرای برنامه‌های مصوب سالانه ستاد بر اساس زمان‌بندی دقیق و با و مشارکت سازمانها و نهادهای رسمی و غیررسمی به ویژه فعالان مردمی فرهنگی و اجتماعی.
7) طراحی شاخص‌های رصدی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی جهت ارائه به مرکز رصد برنامه ریزی و ارزیابی به منظور رصد جامع فرهنگی و اجتماعی و همکاری با مرکز در تحلیل داده‌ها و تعیین اولویت‌ها.
8) مشارکت فعال در حل مسائل فراستادی با همکاری سایر ستادهای راهبری و نظارت و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی.
9) مشارکت فعال در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور متناسب با سبک زندگی اسلامی ایرانی با همکاری مرکز رصد برنامه ریزی و رصد برنامه ریزی و ارزیابی و سایر دستگاه‌های رسمی و غیررسمی.
10) مشارکت فعال در تدوین سیاست‌های مربوط به ساماندهی محتوا در فضای مجازی در ساحت‌های فرهنگی و اجتماعی.
11) همکاری و هماهنگی با شوراهای اقماری همچون شورای فرهنگ عمومی شورای هنر، شورای حوزوی و ... به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آنها در انجام ماموریت های محوله به ستاد.
12) غنا بخشی به دستورات ستاد نقشه مهندسی فرهنگی و شورای معین آن شورای معین و شورای عالی انقلاب فرهنگی.
13) طراحی برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی و راهبری و نظارت بر حسن اجرای آنها در استان‌ها.
14) همکاری با مرکز رصد برنامه ریزی و ارزیابی در راه‌اندازی و ساماندهی کمیته و کمیسیون مشترک با سازمان برنامه و بودجه به منظور ساماندهی به برنامه‌های سالانه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی.
15) برنامه‌ریزی جهت آمایش فرهنگ.
16)  ارائه گزارش‌های دوره‌ای در حوزه‌های سیاستگذاری راهبری و ارزیابی میزان تحقق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی.

گفتنی است دکتر ابرهیم شکرانی پیش از این مسئولیت‌هایی مانند معاون برنامه‌ریزی راهبردی و نظارت مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشاور معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و دبیر کمیسیون سبک زندگی اسلامی ایرانی به مدت 8 سال را عهده‌دار بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1687477

مهمترین اخبار ایران و جهان: