نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 12:38

هر ساعت ۵ کودک در غزه جان می دهد

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: هر ساعت ۵ کودک در غزه جان می دهد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،حجت الاسلام عبدالحسین معزی،نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر امروز در کنفرانس بین المللی بشر دوستانه حمایت از فلسطین با اشاره به حمایت از مظلوم از دیدگاه قرآن کریم،بیان داشت:۱۵ سال پیش از پیروزی انقلاب، امام خمینی مسئله فلسطین را به عنوان مسئله اول  اسلام مطرح کردند.

وی ادامه داد:آن روز حاکمیت ایران یعنی رژیم شاهنشاهی از اسرائیل حمایت می کرد و در جنگ ۶ روزه نیز این حمایت وجود داشت.

معزی افزود:از روز نخستین پیروزی انقلاب، فلسطین در ایران جایگاه ویژه ای پیدا کرد و نماینده فلسطین ۴۰ سال در ایران حضور داشت و کشور ما همواره علی رغم همه مشکلات از حمایت از فلسطین دست بر نداشته است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به ظلم روز افزون اسرائیل بر مردم غزه ،ابراز کرد:ایران همواره پیشتاز حمایت از مردم فلسطین بوده است.

وی با بیان اینکه معرفت های اسلامی به ما می آموزد که نمی توانیم نسبت به مردم غزه چشم بپوشیم،گفت:در فلسطین و غزه هر ساعت ۵ کودک به شهادت می رسند و تخریب زیرساختهای زندگی و ..‌.اتفاق می افتد.

معزی اظهار داشت:مردم در غزه گرسنه و بی دارو زندگی سختی را می گذرانند با این حال قرآن می فرماید اگر صبر کنید و تقوا پیشه کنید پیروزی با شماست.

وی متذکر شد:باید همه از مظلومان در فلسطین دفاع و حمایت کنیم و امروز مسئله اول غزه سلامت مردم است چرا که گرسنگی و بی دارویی می کشند.

نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر تصریح کرد: از حکومت های اسلامی می خواهیم تا از این مردم حمایت کنند و اگر صحبت از آتش بس می کنیم آتش بس دائمی صورت گیرد.۵ هزار فلسطینی در اسارت اسرائیل بوده و تنها ۲۰۰ اسرائیلی در اسارت است‌.

معزی خاطرنشان کرد:ظلم از بین رفتنی است،اما باید کمک کنیم مظلومان  زندگی دوباره را به دست آورند و دوباره زندگی شادمانه ای برای کودکان ایجاد شود.

وی تاکید کرد:باید ایستادگی کنیم تا حقوق بشر دوستانه در فلسطین زنده شود و ظالمان در دادگاهها محاکمه شوند.

معزی ابراز کرد:ظرف صد روز اینقدر در تاریخ ظلم نشده است و مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام بلکه مسئله بشریت است.


پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644477

مهمترین اخبار ایران و جهان: