نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 17:26

مشارکت 70 درصدی مردم در پویش سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از مشارکت 70درصدی افراد بالای 18 سال استان در پویش ملی سلامت خبر داد.

اردلان زیلابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: پویش ملی سلامت با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» از ۲۰ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه این طرح با هدف شناسایی بیماری فشار خون و دیابت در افراد بالای 18 سال به اجرا در آمده است، گفت: از مجموع  ۷۳۰ هزار نفر جامعه هدف، ۵۵۰ هزار نفر مورد آزمایش قرار گرفتند که با شناسایی بیماران جدید مبتلا به دیابت تعداد افراد مبتلا به این بیماری در استان به 40 هزار نفر رسید.

زیلابی افزود: همچنین تعداد افراد مبتلا به فشار خون در استان 85 هزار نفر ثبت شده است

وی با اشاره به غربالگری افراد بالای 18 سال در  تمام مراکز درمانی بهداشتی از قبیل خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها، مراکز جامع سلامت، بیمارستان‌ها و... تصریح کرد:  ۱۰۰ درصد جمعیت هدف در 4 شهر استان و ۹۵ درصد جمعیت در بیشتر شهرهای استان در این پویش مشارکت کردند.

 معاون دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید براینکه افراد مبتلا به این بیماری ممکن است سال‌ها از بیماری خود بی‌خبر باشند، گفت: پویش ملی «غربالگری پرفشاری خون و دیابت» در سنین ۱۸ سال به بالا به همت وزارت بهداشت و با هدف کمک به تشخیص زودهنگام بیماری های خفته و پنهان پرفشاری خون و دیابت در جامعه به اجرا در آمده است.

زیلابی افزود:  بسیاری از عوارض بیماری‌های قلبی و عروقی با تشخیص به هنگام قابل پیشگیری هستند.

پایان پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636377

مهمترین اخبار ایران و جهان: