نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 15:11

شناسایی 800 فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تا کنون ۸۰۰ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی استان شناسایی و از این تعداد ۳۱۸ مورد تخریب و برای ۸۵ فقره حکم قطعی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یوسف باقری صبح امروز در دنشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: یگان حفاظت امور اراضی استان به منظور صیانت از اراضی در سال ۱۳۹۸ طبق دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به هدف تشکیل این یگان، ادامه داد: حفاظت از اراضی باغی و کشاورزی به منظور پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز از وظایف این یگان است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۸۰۰ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان شناسایی شده است که از مجموع این تعداد برای ۳۱۸ فقره تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۸۵ فقره حکم قطعی صادر شده است.

باقری اضافه کرد: بر اساس ماده ۱۰ در تخلفات تغییر کاربری غیرمجاز نیازی به تشکیل پرونده نیست و با حضور نماینده دادستان و نیروی انتظامی مجوز قلع و قمع ساختمان صادر می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۳۷۷ مورد از طریق سامانه ۱۳۱ گزارش تخلفات تغییر کاربری غیرمجاز توسط مردم به این یگان گزارش شده و ۳۵۶ مورد توسط عوامل گشت بررسی و ماده ۱۰ یا احکام قطعی برای آن‌ها صادر شده است.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650933

مهمترین اخبار ایران و جهان: