نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 15:50

خروج دام از جنگل‌ها به دامداری ها ضربه زده است

گرگان- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: خروج دامداران از جنگل‌ها ضربه به دامداری ها است زیرا کسانی که به مراتع و جنگل‌ها آسیب می‌زنند دامداران نیستند بلکه قاچاقچیان چوب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر رحمت الله نوروزی بعدازظهر جمعه در دیدار وزیر جهاد کشاورزی با تشکل‌های کشاورزی گلستان اظهار کرد: گلستان جز فقیرترین استان‌ها در سطح کشور است و در سال‌های گذشته هیچ بهره‌ای از دلار هفت هزار تومانی در توسعه نداشته است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی افزود: استان گلستان در بحث گردشگری هم محرومیت زیادی دارد، این استان سال‌ها برای اخذ مجوز احداث تله کابین دچار مشکل است و این در حالی بوده که در استان‌های گیلان و مازندران ده‌ها خط تله کابین احداث شده است.

وی بیان کرد: در سال ۵۷ بیش از هزار و ۵۷۱ هکتار سطح زیر کشت پنبه گلستان بود و همه ساله صدها نیروی انسانی از استان‌های دیگر برای کار به استان گلستان سفر می‌کردند و بیش از ۲۸ کارخانه فعال پنبه در گلستان داشتیم اما امروز اثری از این کارخانه‌ها نیست و تنها دو تا سه کارخانه نیمه فعال در گلستان باقی مانده است.

نوروزی اضافه کرد: قیمت پنبه و سویا در سال گذشته روحیه کشاورزان را خراب کرد و قیمت خریداری شده با هزینه تمام شده تولید همخوانی نداشت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: خروج دامداران از جنگل‌ها ضربه به دامداری استان است زیرا کسانی که به مراتع و جنگل‌ها آسیب می‌زنند دامداران نیستند بلکه قاچاقچیان چوب هستند که با اره‌های برقی به جان جنگل افتاده و در این قانون باید تجدیدنظر شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944033

مهمترین اخبار ایران و جهان: