نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 17:10

انجمن اسلامی دانشجویان شریعتی: وزارت خارجه به اقدام اخیر نشریه فرانسوی قاطعانه پاسخ دهد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام موهن نشریه فرانسوی، از وزارت امور خارجه خواست پاسخی درخور و قاطع به این اقدام بدهد.

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی با صدور بیانیه ای پیرامون هتاکی اخیر نشریه فرانسوی شارلی ابدو تاکید کرد: ضمن محکوم کردن این توهین بی‌شرمانه، از وزارت امور خارجه خواستار پاسخ درخور و قاطعی به دولت فرانسه به منظور توقف توهین‌های مکرر این نشریه است.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است: 

وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْتَرِی لَهْوَ الْحَدِیثِ لِیُضِلَّ عَن سَبِیلِ اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَیَتَّخِذَهَا هُزُوًا أُولَٰئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِینٌ

برخی از مردم، خریدار سخنان بیهوده و سرگرم کننده‌اند، تا بی هیچ علمی، (دیگران را) از راه خدا گمراه کنند و آن را به مسخره گیرند؛ آنان برایشان عذابی خوار کننده است. 

توهین متواتر و بی‌شرمانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر ثابت کرد فرانسه به عنوان نماینده‌ جهان غرب در مواجهه با تفکر و قدرت ایشان زبان گفتگو ندارد و دست به دامان توهین و تحقیر می‌شود. 

این نشریه بارها به مقدسات اسلام و سایر ادیان توهین کرده است و دولت فرانسه تحت لوای آزادی‌بیان هیچ اقدامی در برابر توهین‌های این نشریه نکرده است، درصورتی که تشکیک و تردید درباره حادثه هلوکاست جرم است و محققان نه توهین کنندگان، مجبور به تحمل زندان می‌شوند‌. 

این استاندارد دوگانه و بازی غرب با کلیدواژه‌ای به نام‌ آزادی بیان، حربه‌ای جهت تحقیر و افزایش تنفر به اسلام و مسلمانان است؛ که شایسته است از جمهوری مقتدر اسلامی پاسخ کوبنده‌ای دریافت کنند. 

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی، ضمن محکوم کردن این توهین بی‌شرمانه، از وزارت امور خارجه خواستار پاسخ درخور و قاطعی به دولت فرانسه به منظور توقف توهین‌های مکرر این نشریه است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 961077

مهمترین اخبار ایران و جهان: