نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 13:41

دیدار وزیر دفاع طالبان با معاون سفیر ایران در کابل

در دیدار وزیر دفاع طالبان با معاون سفیر ایران در کابل، مناسبات امنیتی فیمابین از جمله همکاری در زمینه تامین امنیت مرزهای مشترک، مبارزه هدفمند با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت دفاع دولت موقت طالبان اعلام کرد که «محمد یعقوب مجاهد»، امروز (پنج‌شنبه ۱۳ بهمن) با «سید حسن مرتضوی»، معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف بر روی تحکیم روابط حسنه بین دو کشور و سایر موضوعات مورد نظر بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین در این دیدار در مورد مناسبات امنیتی فیمابین از جمله همکاری در زمینه تامین امنیت مرزهای مشترک، مبارزه هدفمند با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر مذاکره و تبادل نظر گردید.

همچنین سه‌شنبه هفته گذشته «حسن کاظمی قی» سفیر ایران در افغانستان از اقدامات جدید تهران برای تسهیل روابط دوجانبه با افغانستان خبر داد. 

پیش از این امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در دیدار حسن کاظمی قمی از تسهیلات در روند صدور روادید، همکاری‌های اقتصادی، تامین امنیت مرز مشترک، میزبانی جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغانستانی، تلاش برای اعزام بیماران افغانستانی به ایران و همچنین کمک‌های بشردوستانه ایران قدردانی و بر همکاری براساس تاریخ، فرهنگ و دین مشترک میان دو کشور تأکید کرده بود. 

ایان پیام/ ر

منبع: فارس
شناسه خبر: 1014933

مهمترین اخبار ایران و جهان: