نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 13:44

۷۸ میلیارد تومان طرح عمرانی در نهاوند بهره‌برداری شد

در چهارمین روز از دهه مبارک فجر بیش از ۷۸ میلیارد تومان طرح عمرانی با حضور استاندار همدان در نهاوند بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، ظهر امروز و در چهارمین روز از دهه مبارک فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی با حضور استاندار همدان از چهار طرح عمرانی بهره‌برداری شد.

 این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز بیمارستان شهیدقدوسی که دارای ۴۰۰ متر مربع مساحت است و با مشارکت بخش خیری و اعتبارات دولتی احداث و تجهیز شده است.

برای ساخت این مرکز مجموعا که دارای ۱۹ تخت بوده ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده که ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن توسط خیرین شهرام و شاهین ناظمی‌پور و مهران الفت تامین شده و ۲.۵ میلیارد تومان نیز توسط اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی همدان هزینه شده است.

پیش از این تعداد تخت‌های فعال در بیمارستان آیت‌اله علیمرادیان ۹ تخت بود که با راه‌اندازی این مرکز تعداد تخت‌های فعال صد درصد افزایش داشته است.

افتتاح فاز دوم گلخانه هیدروپونیک 

از دیگر طرح‌ها افتتاح فاز دوم گلخانه هیدروپونیک نهاوند به مساحت دو هکتار است، برای راه‌اندازی فاز دوم ۳۰ میلیارد تومان از محل آورده بخش خصوصی هزینه شده که با بهره‌برداری از این واحد تولیدی با تولید سالانه ۷۰۰ تن تولید فلفل دلمه‌ای دارد برای ۲۲ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

 افتتاح کارخانه لوله پلی‌اتیلین 

یکی دیگر از طرح‌های بهره‌برداری شده کارخانه لوله پلی‌اتیلین کولیوند بود که سالانه ۳ هزار تن لولهه پلی‌اتیلن تولید می‌کند و برای بهره‌برداری از آن ۱۸ میلیارد تومان با مشارکت بانک ملی و بخش خصوصی هزینه شده و برای ۱۲ نفر در دو شیفت کاری اشتغالزایی شده است.

افتتاح آموزشگاه ۹ کلاسه سنایی با ۲۰ میلیارد تومان از دیگر طرح‌هایی بود که امروز در شهرستان نهاوند به بهره‌برداری رسید.

کلنگ‌زنی طرح احداث ۱۵۰۰ واحد مسکن 

کلنگ‌زنی طرح احداث ۱۵۰۰ واحد مسکن در راستای سیاست‌های طرح نهضت ملی مسکن که در قالب گروه‌های ساخت اجرا می‌شود از دیگر برنامه‌های شهرستان نهاوند در چهارمین روز دهه فجر بود.

استاندار همدان در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی نهاوند گفت: هر چه که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد آثار و برکات خیر آن برای مردم بیشتر نمایان می‌شود و آنان نسبت به آینده امیدوار می‌شوند.

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی بساط وابستگی به غرب را برچید و منشا تحولات بزرگی برای کشور شد اضافه کرد: قبل از انقلاب اجازه نمی دادند قدمی برای توسعه کشور بدون اجازه غرب برداشته شود اما امروز روزانه شاهد پیشرفت‌های جدید در کشور هستیم.

پایان پیام/ 3140/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1018433

مهمترین اخبار ایران و جهان: