نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 16:11

قطع انگشتان دست مرد ۶۰ ساله براثر حیوان گزیدگی در تربت‌جام

معاون دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: مردی ۶۰ ساله ساکن یکی از روستاهای این شهرستان براثر گزش سگ در مرکز آموزشی درمانی سجادیه بستری بوده که متأسفانه 2 انگشت وی قطع‌شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس در تربت‌جام، منصوره مکارم اظهار کرد: در پی مراجعه مردی ۶۰ ساله با علائم خونریزی و قطع ۲ انگشت دست به بیمارستان سجادیه این شهرستان، با توجه به اینکه هرگونه گزش توسط حیوانات نیاز به انجام واکسیناسیون پیشگیری و درمان هاری دارد، بلافاصله کشیک گروه تخصصی بیماری‌های واگیر این معاونت به محل بیمارستان مراجعه و پس از بررسی‌های لازم صورت گرفت.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت‌جام ادامه داد: خدمات مربوطه اعم از انجام واکسیناسیون ضد هاری و سرم تراپی بر روی بیمار انجام شد و هماهنگی‌های لازم با مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت مصدوم جهت بررسی اطرافیان و رعایت استانداردهای بهداشتی در خصوص حیوان نیز صورت پذیرفت.

مکارم یادآور شد: بیماری هاری ازجمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است؛ این ویروس در تمام حیوانات خونگرم ازجمله در انسان می‌تواند ایجاد بیماری کند و به دلیل اینکه از میزان کشندگی بالایی (صد درصد) برخوردار هست به‌طوری‌که پس از ظهور علائم بالینی چه در انسان و چه در حیوان متأسفانه درمان‌پذیر نبوده و بیمار را به کام مرگ می‌کشند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص نگهداری حیوانات در منزل بیان کرد: متأسفانه شهرستان ما دارای آمار بالای موارد حیوان گزیدگی هست و هرساله هزینه هنگفتی صرف درمان و انجام امور پیشگیری (واکسیناسیون و سرم) می‌شود و لازم است همشهریان عزیز در صورت بروز هرگونه حیوان گزیدگی بلافاصله به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی محل سکونت مراجعه نمایند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 997733

مهمترین اخبار ایران و جهان: