نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 19:21

چرا باید یک خودرو ۱۳ سال در پارکینگ نگهداری شود؟

کرمان – رئیس قوه قضائیه از وضعیت پارکینگ مرکزی خودروی توقیفی در کرمان انتقاد کرد و گفت: قابل قبول نیست که یک خودرو ۱۳ سال در پارکینگ بماند و تعیین تکلیف نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ظهر دوشنبه از پارکینگ مرکزی خودروهای توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر در کرمان بازدید کرد.

طبق گفته مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر، در این پارکینگ ۲ هزار و ۲۹۶ دستگاه وسیله نقلیه نگهداری می‌شوند که ۸۵ درصد آنها توقیفی بوده و روند به مزایده گذاشتن ۳۷۸ خودرویی که مصادره‌ای می‌باشند نیز در حال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان این بازدید با عنایت به رویکرد آسیب‌شناسانه خود در قبال رویه‌های قضائی و امور مرتبط با عدلیه، به صورت موشکافانه به بررسی وضعیت پارکینگ مرکزی خودروهای توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر در کرمان پرداخت.

رئیس قوه قضائیه در این بازدید ضمن مشاهده نحوه ثبت کاغذی اطلاعات مربوط به برخی از خودروهای موجود در پارکینگ، به مقایسه آن با اطلاعات سیستمی درج‌شده در خصوص آن وسایل نقلیه پرداخت و در این رابطه، سوالاتی تخصصی را از متصدی مربوطه مطرح کرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه پس از بررسی برخی صورتجلسه‌های مربوط به توقیف یا ضبط خودروها، خطاب به مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر چه مبنایی اعلام می‌کنید خودروها را با مجوز قضائی تحویل گرفته‌اید درحالیکه در مواردی هیچ مدرکی از آن مجوزها ندارید؟ مگر امکان‌پذیر است یک وسیله نقلیه به پارکینگ ستاد مبارزه با مواد مخدر آورده شود اما مشخص نباشد که آن وسیله نقلیه مربوط به کدام پرونده است؟

حجت‌الاسلام عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز تصریح کرد: ۲۷۵ دستگاه خودروی موجود در پارکینگ مرکزی خودروهای توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر کرمان، دارای پرونده نیستند.

رئیس عدلیه در این بازدید سوالاتی را پیرامون فرآیند تحویل خودروهای توقیف یا ضبط شده و نحوه ثبت اطلاعات خودروها مطرح کرد.

رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به نگهداری ۱۳۵ دستگاه خودروی سنگین در پارکینگ مرکزی خودروهای توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر در کرمان، گفت: در حالی که امروز در بنادر کشور احتیاج زیادی به خودروهای سنگین جهت حمل کالاهای مختلف وجود دارد، نباید ۱۳۵ دستگاه خودرو سنگین در پارکینگ ستاد مبارزه با مواد مخدر کرمان وجود داشته باشند؛ عدم تعیین تکلیف سریع برای این خودروها موجب می‌شود که آنها نیز زیر باد و باران و آفتاب، مستهلک شوند و آسیب ببینند.

در ادامه، رئیس قوه قضائیه پس از آگاهی از این موضوع که تعدادی محدود خودرو از ۱۳ سال پیش تا امروز در پارکینگ مرکزی خودروهای مرتبط با پرونده‌های مواد مخدر کرمان نگهداری می‌شوند و هنوز تعیین‌تکلیف نشده‌اند، این سوال را از مسئولان مربوطه مطرح کرد که چرا یک خودرو باید برای ۱۳ سال در یک پارکینگ بماند و تعیین تکلیف نشود؟

منبع: مهر
شناسه خبر: 950833

مهمترین اخبار ایران و جهان: