نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 12:49

تولید ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی در اردبیل

اردبیل - مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌کنیم در سال جاری بیش از ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی و «تخم چشم زده» در استان اردبیل تولید و تکثیر شود.

محمد اله‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استان اردبیل با دارا بودن دو مرکز تولید و تکثیر ماهیان سردآبی از پیشگامان صنعت تولید و تکثیر ماهیان سردآبی در کشور به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه این مراکز نیاز به همکاری و حمایت ویژه دارند، خاطرنشان کرد: اگر با نگاه ملی بر روی این مراکز سرمایه گذاری شود قطعاً در آینده تحولات مثبتی در حوزه آبزی پروری در استان رخ خواهد داد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به چشم انداز رشد و توسعه صنعت آبزی پروری در اردبیل گفت: در حال حاضر برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی و ماهیان خاویاری در حال مطالعه و پیگیری است.

اله‌بخش اهمیت فعالیت‌های شیلاتی در ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری را یادآور شد و بیان کرد: حوزه شیلات بستر مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی و اقتصاد آن در اردبیل است.

وی با بیان اینکه مراکز تکثیر ماهیان پرورشی نقش مؤثری در تکمیل این چرخه و همچنین افزایش تولید دارند، افزود: اقدامات خوبی در این مراکز در حال انجام است که منجر به توسعه صنعت شیلات در اردبیل خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل اظهار امیدواری کرد؛ در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای خوبی در این مراکز در حوزه فعالیت‌های شیلاتی به خصوص در تولید ماهیان تمام ماده و «تری پلوئید» در استان باشیم.

اله‌بخش اضافه کرد: با تولید و تکثیر در این مراکز علاوه بر تأمین نیاز داخل استان به چندین استان دیگر نیز صادرات انجام می‌شود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی و تخم چشم زده در این مراکز تولید و روانه بازار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1012577

مهمترین اخبار ایران و جهان: