نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 15:47

ایثارگری‌ شهدای دانشجو باید تبیین شود/ امروز حمله اصلی دشمن در فضای مجازی است

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: مسئولیت امروز ما تبیین ایثارگری‌های شهید علم الهدی، شهدای هویزه و مردم در دوره‌ی دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان امروز در آیین چهل و دومین سالگرد شهدای حماسه هویزه و گرامیداشت روز ملی شهدای دانشجو اظهار کرد: امروز همه ما برای بزرگداشت شهدای دانشجو ۴ هزار شهید دانشجو، که برای اعتلای نظام، استقلال، آزادی جان دادند تا ما امروز در مدرسه و دانشگاه و اقصی نقاط کشور آرامش داشته باشیم، جمع شده‌ایم.

وی گفت: یکی از راهبردهای اساسی امام(ره) برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی، فراخواندن امت به این اهداف است. امام مردم را به صحنه فراخواندند. لذا همه اقشار به ویژه دانشجویان در حرکت عظیم ملت ایران حضور داشتند و پیشتاز بودند.

شاهوارپور تصریح کرد: راهبرد دشمن، جنگ کم شدت یا نرم است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آن را در دستور کار قرار داد و در کنار آن جنگ تخریبی و پر شدت را نیز مورد توجه قرار داد.

وی افزود: راهبرد دوم دشمن که جنگ تحمیلی بود و در این راهبرد ما باید شکست می‌خوردیم و زیر یوغ استکبار جهانی قرار می‌گرفتیم، اما امام عزیز باز مردم را در مقابل دشمن فراخواندند.

شاهوار پور با بیان اینکه در جنگ تحمیلی دشمن متعرض مناطق مرزی ما شد، افزود: امروز ما در دشت هویزه جمع شده‌ایم که از مبادی ورود تشیع به کشور ما است. دشمن از این مسیر حملات خود را انجام داد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دشمن تصرف روستا و زمین‌های حاصلخیز منطقه و حمله به شهرها در عمق خاک جمهوری با انواع موشک و بمباران‌های وسیع بود. چه قدر مردم ما مظلومانه به شهادت رسیدند و برخی آواره شدند. حملات شدید به اقتصاد و زیرساخت‌های اقتصادی از دیگر برنامه‌های صدام برای شکستن اراده ملت ما بود.

 

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان همچنین گفت: شهید علم الهدی کسی بود که‌ علی رغم سن کم‌ توانست به فرماندهی سپاه برسد، به فرمان امام(ره) لبیک گفت و گروهی از هم‌کلاسی‌ها و هم‌رزمان خود را به اینجا آورد.

وی خاطرنشان کرد: شهید علم‌الهدی و شهدای هویزه، شهدای بوعذار که در جوار این شهدا هستند و مردم هویزه و مردم روستاها در آن روزها ایستادند. بنا بود جبهه مقاومت رقم بخورد؛ جبهه‌ای که نتیجه آن را بعد از ۴۰ سال سردار سلیمانی، فرماندهی می‌کند و طرح‌ها و راهبردهای آمریکا را در منطقه بهم می‌ریزد.

شاهوارپور گفت: مسیر سخت بود، شهدای ما پرپر می‌شدند، اما پس از هر شهید، ده‌ها و صدها انسان وارد کارزار می‌شدند. شهید علم الهدی آن روز تعداد محدودی یار داشت، اما این تعداد به ۴ هزار دانشجوی شهید تبدیل شدند، به جز دانشجویانی که ماندند و فرمانده و طراح شدند و در موضوعات مختلف اقدامات عملیاتی و مهندسی نقش آفرینی و گره کشایی کردند.

وی یادآور شد: مسئولیت امروز ما، تبیین تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و مردم در دوره هشت ساله است.

شاهوارپور تصریح کرد: ما باید بگوییم که شهید علم الهدی و شهدای هویزه آمدند تا دشمنان بر نوامیس ما مسلط نشوند. امروز حمله اصلی دشمن در فضای مجازی شکل گرفته است. باید میدان‌داری کنیم تا دشمن بداند ملت ایران این مسیر را خود انتخاب کرده و آن را ادامه می‌دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 958577

مهمترین اخبار ایران و جهان: