نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 22:22

استاندار کردستان: ساخت 14 هزار واحد مسکن ملی تا دهه فجر امسال آغاز شود

استاندار کردستان گفت: باید عملیات ساخت ۱۴ تا 15 هزار واحد مسکن ملی تا دهه فجر امسال در استان آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز در دهمین جلسه شورای مسکن استان کردستان اظهار داشت: همه مدیران استان موظف هستند نهایت همکاری و همراهی را برای اجرای سریع و مطلوب طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند تا وعده‌ای که به مردم دادیم محقق شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: باید عملیات ساخت ۱۴ تا 15 هزار واحد مسکن ملی تا دهه فجر امسال در استان آغاز شود و فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان نیز باید برای تحقق این هدف، نظارت بیشتری بر روند اجرای طرح مسکن ملی داشته باشند.

وی اضافه کرد: برخی شهرستان‌ها هم چون مریوان که بیشتر اراضی آن مرزی، جنگلی و یا در حاشیه دریاچه است برای اجرای این طرح کمبود زمین دارند و بنابراین مدیران استان و فرماندار پیشنهادات و نیازمندی ها را اعلام کند تا در شورای عالی مسکن کشور مطرح شود.

زارعی‌کوشا یادآور شد: مسائلی که مستلزم اتخاذ تصمیم ملی است احصا شود تا در نشست مشترک استانداران با هیات دولت مطرح کنیم.

استاندار کردستان ادامه داد: در راستای شتاب‌بخشی به پروژه مسکن ملی در استان بانک‌ها موظفند مشارکت لازم را داشته باشند.

وی بر نظارت و رسیدگی به روند اجرای پروژه مسکن ملی در استان تاکید کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی نیز باید زمین مورد نیاز مسکن ملی در شهرستان مریوان را تعیین تکلیف کند.

 

فرماندار سنندج نیز با اشاره به مشکلات آساوله و دوشان خواستار رسیدگی بیشتر و حل مشکلات این مناطق شد.

حسن عسکری افزود: در پروژه مسکن ملی اماکن و مراکز آموزشی را نباید نادیده گرفت، آموزش و پرورش باید زمین های با کاربری آموزشی و قیمت مصوب خریداری کند.

مدیرعامل آبفا کردستان هم تامین اعتبارات برای ایجاد زیرساخت‌های آب و فاضلاب را یکی از مسائل مهم عنوان کرد و گفت: هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار برای احداث زیرساخت پروژه های جدید مورد نیاز است.

محمد فرهاد تاکید کرد: برای احداث پروژه جدید مسکن باید زیرساخت‌های آب و فاضلاب در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 946477

مهمترین اخبار ایران و جهان: