نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 23:27

سمنان به بازطراحی کیفی اماکن کتابخانه‌ای نیاز دارد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: استان سمنان به لحاظ تعداد کتابخانه‌های عمومی با مشکلی مواجه نیست؛ اما از نظر کیفیت اماکن کتابخانه‌ای به بازطراحی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امشب در دیدار با استاندار سمنان، از حمایت‌ها و پیگیری‌های استاندار سمنان قدردانی و انتخاب وی را به‌عنوان استاندار برتر و فعال کشور در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی تبریک گفت.

وی تصریح کرد:‌ ساختمان جدید کتابخانه‌های عمومی استان سمنان جزو اولین پروژه‌های افتتاح‌شده در طرح نوسازی کتابخانه‌هاست.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: استان سمنان با توجه به شاخص جمعیت و به لحاظ تعداد کتابخانه‌های عمومی با مشکلی مواجه نیست؛ اما به لحاظ کیفیت اماکن کتابخانه‌ای به بازطراحی نیاز دارد.

رمضانی گفت: باید در راستای تأمین و تجهیز کتابخانه‌های سیار در استان سمنان اقدام شود.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: یوم‌الله نهم دی‌ماه و یاد و خاطر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشته و به روح بلند سردار دل‌ها ادای احترام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سطح سواد مردم استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری بوده و این استان به معنای واقعی، استانی دانشگاهی است.

استاندار سمنان ادامه داد: دانشگاه‌های استان سمنان، دانشگاه‌های مطرحی در کشور هستند و استان سمنان از وجود هنرمندان، مؤلفان و نویسندگان زیادی بهره‌مند است.‌

هاشمی بیان کرد: به هر میزان که سطح دانایی مردم افزایش پیدا کند، موجب کاهش دغدغه مدیران و مسؤولان کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای کتاب و کتابخانه‌ها ارزش بسیار قائلیم، گفت: شهرداری‌های استان سمنان را مکلف کرده‌ایم تا نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها اهتمام ورزند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 946577

مهمترین اخبار ایران و جهان: