نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 12:16

جریمه ۶۸۱ میلیارد ریالی متخلفان صنفی در خراسان‌شمالی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: هفت هزار و ۲۸۴ پرونده تخلف صنفی در ۹ ماهه امسال در شعب رسیدگی به تخلفات این اداره بررسی و متخلفان به پرداخت بیش از ۶۸۱ میلیارد جریمه محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سید جواد سیدالموسوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها اظهارکرد: هفت هزار و ۲۸۴ پرونده تخلف صنفی در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشت و درمان و مبارزه با قاچاق در ۹ ماهه امسال در شعب رسیدگی به تخلفات این اداره بررسی و منجر به صدور رای شد.

وی گفت: در این مدت ۶ هزار و ۶۷۶ فقره پرونده مربوط به بخش کالا و خدمات، ۵۴۱ فقره پرونده مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز و ۶۷ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت دارو و درمان در این اداره کل رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی افزود: متخلفان به پرداخت بیش از ۶۸۱ میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند و برخی از متخلفان نیز مشمول ضبط کالا، پلمب و نصب پارچه نوشته شدند.

وی گران فروشی و تخلفات مربوط به آن را بیشترین موارد تعزیراتی در این مدت دانست و عنوان کرد: امسال نیز علاوه بر گران فروشی، عدم درج قیمت و مسایل بهداشتی نیز از مهم ترین علت های تخلفات بود.

سید جواد سیدالموسوی گفت: همچنین در این مدت بیش از چهار هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی به وسیله بیش از ۸۱۰ تیم گشت مشترک به صورت روزانه در سطح استان توسط تعزیرات حکومتی انجام شد.

گفتنی است، اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار واحد تولیدی، بیش از چهار هزار واحد ارائه خدمات فنی، بیش از ۱۲ هزار واحد توزیعی و بیش از سه هزار واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۳۸ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 962577

مهمترین اخبار ایران و جهان: