نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 23:44

اختصاص۴۵۰۰میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های ریلی آذربایجان غربی

ارومیه - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تخصیص چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی سفر ریاست جمهور برای تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل باری در راه‌آهن این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حمزه لو عصر چهارشنبه در جریان بازدید معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از ایستگاه راه‌آهن ارومیه، افزود: تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه حمل ونقل باری در ایستگاه‌های راه‌آهن مرحله نخست جذب اعتبار داشته‌ایم و جهت بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های راه‌آهن مرکز استان و رفع نواقص‌ها باید تزریق منابع مالی افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به محوریت جاده‌های این استان در حمل و نقل کالا و مسافر گفت: زیرساخت‌های ایستگاه باری راه‌آهن ارومیه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حمزه‌لو با بیان اینکه در ایستگاه راه‌آهن نقده نیز بخش ایستگاه باری آماده ریل گذاری است، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی و دارا بودن پنج پایانه مرزی نیازمند استفاده حداکثری از حمل و نقل ریلی است.

وی اضافه کرد: تاکنون برای بهره‌برداری و ارائه خدمات در ایستگاه‌های راه‌آهن آذربایجان‌غربی ۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده که باید از این سرمایه استفاده بهینه صورت گیرد.

حمزه لو یادآور شد: تکمیل ایستگاه‌های جنوب استان و رفع نواقص‌های خطوط ریلی رونق اقتصادی و مبادلات تجاری را برای استان رقم می‌زند.

احداث سکوی بارگیری و انبار کالا جهت تردد قطارهای باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه در حال اجراست و در گام‌های بعدی، اجرای خطوط آنتنی دسترسی به مراکز بارِ کشاورزی، صنعتی و تولیدات پتروشیمی در منطقه به نحوی که حمل ونقل ریلی بتواند جایگزین ارزان‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر حمل‌ونقل جاده‌ای شود پیگیری خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 955877

مهمترین اخبار ایران و جهان: