نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 22:13

ضرورت پرداختن شاعران آئینی به حوادث روز جامعه در اشعار

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار توجه مداحان و شاعران به حوادث روز جامعه و جنگ نیابتی و فتنه اخیر در جامعه شد و گفت: مداحان باید برای مقابله با این حوادث نقش آفرینی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه شنبه در دیدار جمعی از مداحان و شاعران آئینی مازندران با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام راحل اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) دارای فضائل فراوانی است و همه مسلمانان آن را قبول دارند.

وی خواستار برپایی مراسم‌ها و هیئات مذهبی برای گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) شد و گفت: باید در سالروز ولادت حضرت با برپایی محافل و مجالس به ذکر سجایا و فضائل حضرت زهرا (س) پرداخت.

وی با عنوان اینکه آیه مودت و محبت مربوط به همه اهل بیت (ع) است، بیان زیبایی‌ها و نشر فضائل اهل بیت را توسط همه مسلمانان عالم ضروری خواند و گفت: بیان فضائل حضرت امام راحل نیز امری واجب و لازم است.

آیت الله لائینی با اظهار اینکه کلمه حضرت خمینی (ره) دارای بار و پیام سیاسی برای جهان است، گفت: هر سال با حوادثی روبرو هستیم و این حوادث و وقایع در اشعار مداحان و شاعران باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ازفتنه های اخیر به عنوان جنگ نیابتی فضاحت بار یاد کرد و گفت: این مسائل باید در اشعار شاعران مورد توجه قرار گیرد.

وی با محکوم کردن اقدام موهن مجله فرانسوی و توهین به مقام ولایت و مرجعیت تصریح کرد: شعر باید به مسائل روز توجه داشته باشد و به حوادث اخیر در آن اشاره و از ولایت دفاع شود.

امام جمعه ساری تصریح کرد: برخی از شخصیت‌های غربی به اسم آزادی بیان از توهین به مقدسات و نمادها حمایت کنند و در اشعار شاعران دینی باید اغشاشات و توهین به مقدسات محکوم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 977277

مهمترین اخبار ایران و جهان: