نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 10:53

زیرساخت‌های گردشگری دریایی در استان بوشهر تقویت می‌شود

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته زیرساخت‌های گردشگری دریایی در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح یکشنبه در نشست بررسی فرصت‌های گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: جاذبه‌های فراوانی در حوزه گردشگری استان بوشهر وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی از اجرای طرح احیا و نوسازی و بهسازی پایانه و اسکله مسافری بندر بوشهر خبر داد و اضافه کرد: این طرح با اعتبار بیش از هزار و 500 میلیارد ریال اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: 800 میلیارد ریال برای ساخت اسکله و رمپ پایانه مسافری بین‌المللی بوشهر هزینه شده است.

وی از آماده بهره‌برداری شدن پایانه مسافری بین‌المللی گردشگری دریایی بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی پایانه مسافری بین‌المللی گردشگری دریایی بوشهر تخصیص یافت و برای بهره‌برداری موقت آماده شد.

سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های گردشگری

باستین با اشاره به صدور مجوز اختصاص سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های گردشگری خاطرنشان کرد: مجوز اختصاص سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های گردشگری از هیئت وزیران پس از سه سال پیگیری صادر شد.

وی توسعه روابط دیپلماسی اقتصادی با سایر کشورها را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در این راستا هیئت‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی به کشورهای مختلف از جمله قطر، بنگلادش، افغانستان، عمان و آفریقای جنوبی اعزام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 989977

مهمترین اخبار ایران و جهان: