نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 22:19

ضرورت جمع‌آوری معتادان متجاهر غیربومی در شهرستان سلسله

الشتر- فرماندار سلسله بر ضرورت جمع‌آوری معتادان متجاهر غیربومی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد شرفی امروز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سلسله ضمن تبریک روز ارتش با اشاره به اهمیت کانون خانواده در بین مردم شهرستان، اظهار داشت: یکی از واقعیت‌های غیرقابل انکار این است که مراقبت‌های اصلی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی از کانون خانواده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه همه آسیب‌های اجتماعی با هم مرتبط هستند، افزود: این امر می‌طلبد که یک سناریوی جامع، علمی و متنوع در این زمینه طراحی شود و در این راستا نیز از ظرفیت و توان مساجد، پایگاه‌های بسیج، گروه‌های جهادی و همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه بهره گرفت.

فرماندار سلسله با اشاره به لزوم پای کار آوردن دستگاه‌های فرهنگی و نهادهایی که با جوانان و نوجوانان سروکار دارند به منظور پیشگیری، عنوان کرد: تعدادی از معتادان متجاهر غیربومی در شهرستان وجود دارند که منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شوند و می‌طلبد که با افزایش سهمیه شهرستان در خصوص کمپ ماده ۱۶، جمع آوری و برای مداوا به این مرکز منتقل شوند تا مشکلات شهرستان کمتر شود.

شرفی، همچنین در خصوص فعالیت انجمن معتادان گمنام در شهرستان، افزود: این انجمن، الگوی موفقی در ترک اعتیاد است و لازم است که دستگاه‌های مرتبط، انجمن را یاری دهند تا از ظرفیت آن در اجتماع استفاده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158377

مهمترین اخبار ایران و جهان: