نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 11:24

رسانه‌های آمریکا سعی دارند در نظام دادگستری روسیه مداخله کنند

سفارت روسیه در واشنگتن به واکنش رسانه‌هایی آمریکایی به تایید حکم بازداشت خبرنگار نشریه وال‌استریت‌ژورنال از سوی دیوان عالی مسکو، عکس‌العمل نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، حکم دیوان عالی مسکو مبنی بر تایید بازداشت ایوان گرشکوویچ، خبرنگار نشریه وال‌استریت‌ژورنال در روسیه به اتهام جاسوسی، واکنش رسانه‌های آمریکایی را در پی داشت و این واکنش متعاقبا به عکس‌العمل سفارت روسیه در واشنگتن منجر شد.

سفارت مسکو در واشنگتن در بیانیه‌ای نوشت: پس از آنکه دیوان عالی مسکو از تغییر اقدام پیشگیرانه درباره ایوان گرشکوویچ، خبرنگار وال‌استریت خودداری کرد، باردیگر به حمله عصبی دیگری از سمت رسانه‌های آمریکا برخوردیم؛ حمله‌ای عصبی با ادعای بازداشت غیرقانونی این فرد که البته به جاسوسی متهم است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مطبوعات آمریکا با پنهان شدن پشت اصول آزادی بیان، به طور علنی سعی دارند تا در دادگستری روسیه مداخله کرده و استقلال آن را زیر سوال ببرند. ما بر رفتار غیرمسئولانه هیئت تحریریه وال‌استریت‌ژورنال که خواستار اخراج تمام خبرنگاران روسیه از آمریکا شده‌، تاکید می‌کنیم.

همچنین در بخش دیگری از این بیانه می‌خوانیم: رسانه‌های مغرض و متعصب باید با طمانینه و نگاهی سنجیده، به شرایط بنگرند. شهروند آمریکا در حین تخلف بازداشت شد و به ارتکاب اقداماتی علیه امنیت فدراسیون روسیه متهم است. هرگونه تلاش برای نشان دادن چهره ایوان گرکوویچ به عنوان یک قربانی بی‌گناه و تعبیر فعالیت‌های براندازنه وی به عنوان رسالت خبرنگاری، دستکاری و تحریف آشکار است.

گرکوویچ در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۲۳(۱۰ فروردین ۱۴۰۲) به ظن جاسوسی برای آمریکا در شهر یاکترین‌بورگ روسیه بازداشت و زندانی شد. سرویس امنیت فدرال روسیه(اف‌اس‌بی)، تایید کرد که این خبرنگار اطلاعاتی طبقه‌بندی‌شده‌ای را درباره فعالیت‌های یک شرکت وابسته به بخش صنایع دفاعی روسیه جمع‌آوری کرده است. دیوان عالی مسکو تایید کرد که او باید تا ۲۹ مه و پیش از محاکمه، در بازداشت بماند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159033

مهمترین اخبار ایران و جهان: