نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 14:49

آبی برای افزایش سرانه فضای شبز کوشک تامین نمی‌شود

اصفهان - شهردار کوشک گفت: آبی برای افزایش سرانه فضای شبز کوشک تأمین نمی‌شود و این در حالی است که این شهر به ۶ هکتار فضای سبز نیاز دارد.

حسین حفیظی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون حجم فضای سبز در شهر کوشک یک و نیم هکتار است که آینده بدنبال افتتاح بوستان خانواده به وسعت یک هزار و ۷۰۰ متر مربع ظرف ۲۰ روز آینده افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آب در شهر کوشک مناسب نیست، افزود: در صورت همکاری آب منطقه‌ای، توسعه و اصلاح فضای سبز شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردارکوشک ادامه داد: اگر چه فضای سبزی شهری کم وجود دارد اما از باغ‌های متعددی تشکیل شده است.

وی از حذف بین ۱۵ تا ۲۰ تن زباله از شهر کوشک خبر داد و خاطرنشان کرد: بدنبال اجرای طرح تفکیک پوست میوه‌ها از زباله و تبدیل آن به خوراک دام، به طور میانگین در هر ماه بین ۱۵ تا ۲۰ تن از حجم زباله کسر شده است.

حفیظی شهر کوشک را یکی از شهرهای با قدمت بالا خواند و ادامه داد: شهر کوشک ۹۰ هکتار بافت فرسوده دارد و یکی از اولویت‌های شهرداری کوشک، افزایش کیفیت و توسعه معابر این شهر است که ۲ خیابان گلزار و جنت در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

وی از افتتاح ۳ طرح در سال جاری خبر داد و گفت: بوستان خانواده با مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، محور سلامت با مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان و بوستان نشاط از این جمله است.

شهردار کوشک با اشاره به اینکه آزادسازی مسیرها به ۴ روش انجام می‌گیرد، تاکید کرد: در شهر کوشک هیچ زمین خاکی نداریم و آسفالت کشی در تمام معابر انجام شده است.

وی جمعیت شهر کوشک را حدود ۲۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کوشک با ۷۵ درصد افزایش به ۲۸ میلیارد تومان رسید که ۱۱ میلیارد آن از منابع ارزش افزوده بوده است و در سال ۱۴۰۲ با مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157677

مهمترین اخبار ایران و جهان: