نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 11:04

کاهشی ۳۶ درصدی تصادفات فوتی در همدان

استاندار همدان با بیان اینکه امسال، میزان تصادفات منجر به فوت در استان، ۳۶درصد و جرحی ۳۰درصد کاهش داشت گفت: اعضای کمیته راهبری وضعیت تصادفات استان در تعطیلات نوروز به‌صورت شبانه روزی در حال فعالیت بودند تا مسافران نوروزی دچار مشکل ترافیکی و حوادث جاده‌ای نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد امروز صبح  در دومین جلسه راهبری وضعیت تصادفات استان با بیان اینکه کاهش میزان تصادفات در استان، نتیجه اتخاذ تدابیر لازم، کنترل‌ و برنامه‌ریزی و انسجام و وحدت ارکان نظام در استان است اظهار کرد: نقاط حادثه خیز جدید شناسایی شود و با تدوین و تهیه برنامه‌ها لازم رفع شود.

وی با اشاره به اینکه سفرهای تابستانی در راه است و باید تمهیدات لازم در جهت کاهش میزان تصادفات به حداقل ممکن انجام و اجرا شود افزود: یکی از اقدامات خوبی که در ایام عید صورت گرفت، تسهیل و روان کردن تردد خودروها بود به طوری که امسال، میزان تصادفات منجر به فوت در استان، ۳۶درصد و جرحی ۳۰درصد کاهش داشت.

استاندار همدان یادآور شد: همه اعضای کمیته راهبری وضعیت تصادفات استان در ایام منتهی به پایان سال و در حین عید نوروز به‌صورت شبانه روزی در حال فعالیت بودند تا گردشگران و مسافران نوروزی دچار مشکل ترافیکی و حوادث جاده‌ای نشوند.

وی با تاکید بر اینکه همچنین وحدت و انسجام خوبی در بین اعضای شورای تامین استان وجود دارد که قابل تقدیر است تصریح کرد: از این پس نیز جلسات راهبری وضعیت تصادفات استان، ماهیانه و به صورت مستمر برگزار شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان در سفر رییس جمهور به همدان در نظر گرفته شده است ادامه داد:  با توجه به افزایش ۲درصدی میزان ترددها در سال جدید، روند تصادفات منجر به فوت، کاهشی بوده است.

وی در پایان سخنانش بیان کرد: رضایت‌مندی مردم و کاهش میزان تصادفات، نتیجه تلاش‌های کمیته راهبری وضعیت تصادفات استان است.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124677

مهمترین اخبار ایران و جهان: