نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 13:10

بسته‌بندی حلقه مفقوده زنجیره تولیدات گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: نبود واحد بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی یک مشکل بزرگ در توسعه گلخانه‌ها در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شیرانی پیش از ظهر شنبه در آئین افتتاح اولین گلخانه شیشه‌ای چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۰ واحد گلخانه‌ای به مساحت ۵۶ هکتار در استان در دست بهره‌برداری است.

وی افزود: همچنین ۷۰ واحد گلخانه‌ای به مساحت ۴۰ هکتار در چهارمحال و بختیاری نیز در دست ساخت است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی این استان توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

شیرانی عنوان کرد: پیش‌بینی توسعه گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از ۱۰۰ هکتار است، در حال حاضر پرونده بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه به صورت انفرادی جهت اخذ تسهیلات آماده است و بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار نیز مجتمع‌های گلخانه‌ای هستند که در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات سال گذشته، پرداخت تسهیلات به متقاضیان احداث گلخانه بود که ابلاغ نشد، امید است امسال با ابلاغ تسهیلات بتوانیم جهش خوبی در بحث توسعه گلخانه‌ها داشته باشیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یکی از مزایای گلخانه‌های شیشه‌ای که امروز اولین نوع آن در این استان افتتاح شد این است که عمر مفید و استحکام این گلخانه‌ها در برابر برف و باد زیاد است.

شیرانی بیان کرد: همچنین جذب نور برای محصولاتی که برای رنگ‌پذیری و بهبود عملکرد تولید نیازمند نور هستند، زیاد است.

وی تاکید کرد: از معایب گلخانه‌های شیشه‌ای هزینه تمام شده برای احداث آن است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ازجمله مشکلاتی که در بحث محصولات گلخانه‌ای و توسعه گلخانه‌ها در استان داریم موضوع بسته‌بندی است که هنوز یک واحد بسته‌بندی محصولات کشاورزی در این استان ایجاد نشده است.

شیرانی ادامه داد: در برخی نقاط چهارمحال و بختیاری برای توسعه گلخانه‌ها با مشکل تأمین گاز مواجه هستیم که این مهم نیز با رایزنی با شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در حال پیگیری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1135177

مهمترین اخبار ایران و جهان: