نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 11:18

بارش باران بهاری در کرمانشاه/ جاده‌ها لغزنده است

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر سامانه بارشی حاکم بر جو استان تا بعدازظهر سه‌شنبه به تناوب سبب بارندگی، وزش باد و رعد و برق در سطح استان خواهد شد.

شهناز حق‌پرست، کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص وضعیت هوا، اظهار کرد: در حال حاضر سامانه بارشی حاکم بر جو استان تا بعدازظهر سه‌شنبه به تناوب سبب بارندگی، وزش باد و رعد و برق در سطح استان خواهد شد.

وی ادامه داد: شرایط ناپایدار برای امروز و فردا به‌خصوص نیمه غربی نمود بیشتری داشته و علاوه بر  لغزندگی جاده‌ها، کاهش دمای روزانه در برخی از نقاط سبب آبگرفتگی معابر عمومی و احتمالا رواناب‌ها و رگبار تگرگ هم همراه خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: وزش باد طی ساعاتی از امروز در نیمه غربی استان نسبتا شدید است و ممکن است به تدریج به خصوص در مناطق مرزی غبارآلود خواهد شد.

وی گفت: از شب گذشته در اکثر محورهای استان شاهد بارش باران هستیم که از مسافران نوروزی درخواست داریم ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از اتراق و برپایی چادر در اطراف رودخانه‌های استان جدا خودداری کنند.

حق‌پرست افزود: به دنبال این وضعیت از روز چهارشنبه تا جمعه افزایش نسبی دمای هوا و گاهی اوقات افزایش ابر به همراه وزش باد احتمالا رگبار خفیف باران در روزهای پنجشنبه و جمعه پدیده مورد انتظار در سطح استان هستند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1110677

مهمترین اخبار ایران و جهان: