نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 10:45

تاکید میرضیایف بر افزایش همکاری ازبکستان با بانک توسعه اسلامی

رئیس جمهور ازبکستان در شهر «تاشکند» با رئیس بانک توسعه اسلامی دیدار و بر اهمیت اجرای مشترک برنامه جدید شراکت با بانک توسعه اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در شهر  «تاشکند» با «محمد بن سلیمان الجاسر» رئیس بانک توسعه اسلامی دیدار و بر اهمیت اجرای مشترک برنامه جدید شراکت با بانک توسعه اسلامی تاکید کرد.

در این دیدار مسایل تعمیق بیش از پیش همکاری های همه جانبه با گروه بانک در چارچوب برنامه جدید مشارکت میان مدت مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین تاکید شد که در حال حاضر سبد سهام پروژه های مشترک بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار است که بخش های اولویت دار اقتصاد را پوشش می دهد. در چارچوب این نشست قراردادهای برای اجرای پروژه ها در زمینه های نوسازی زیرساخت های روستای و حمل و نقل، توسعه آموزش پیش دبستانی به مبلغ 400 میلیون دلار به امضا رسید.

همچنین برای گسترش همکاری های عملی و پیشبرد پروژه های معین در زمینه حمایت از کارآفرینی و سرمایه گذاری های خصوصی، تکامل ابزارهای مالی، مشارکت فعال ساختارهای بانک در فعالیت‌های پروژه و همچنین توسعه کمک های فنی در مسائل عضویت ازبکستان به سازمان تجارت جهانی و ایجاد اکوسیستم نوآوری توجه خاص مبذول شد.

ازبکستان در سال 2003 میلادی به عضویت بانک توسعه اسلامی پیوست و این بانک از سال 1994 میلادی تا حال به ازبکستان برای اجرایی طرح های بزرگ سرمایه گذاری بیش از 2 میلیارد دلار وام اختصاص داده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173377

مهمترین اخبار ایران و جهان: