نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 08:35

۷ هزار ورزشکار در جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان شرکت کردند

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در مورد جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان توضیح داد.

احسان بعیدی معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان اظهار داشت: روزهای پایانی بیست و دومین دوره مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: بیش از ۷ هزار ورزشکار در ۲۸ رشته ورزشی و رشته جانبازان و معلولان و بیماری‌های خاص شرکت کردند، از همراهی هیأت‌های ورزشی و شهروندان که در این مسابقات شرکت کردند تشکر می‌کنیم، یک مینی المپیک را در اصفهان داشتیم و این رقابت‌ها جامعه پررنگی را از طیف ورزشکار همراه کرد.

بعیدی تصریح کرد: همیشه ماه رمضان محل رقابت‌های ورزشی بوده است و این فلسفه را به همه رشته‌ها سوق دادیم، بعد از وقفه به دلیل کرونا، امسال این رقابت‌ها به خوبی احیا شد و به بهترین شکل برگزار شد، سعی کردیم استانداردهای بهتری را رعایت کنیم.

رونق ورزش همگانی در بین عموم مردم

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در برخی رشته‌های تیمی جوایز نقدی داشتیم و سعی می‌کنیم در سال‌های آیند برای رشته‌های دیگر نیز جوایز نقدی در نظر بگیریم.

وی با بیان این‌که در ۵ گانه انواع ورزش‌ تربیتی، آموزشی، حرفه‌ای، همگانی و قهرمانی جای هریک از کارگزاران حوزه ورزش مشخص است، گفت: فلسفه جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان رشد و رونق ورزش همگانی و عمومی در بین مردم است، همچنین این بستر فراهم است تا فعالان حوزه ورزش قهرمانی، استعدادها از دل این مسابقات خارج کنند البته استعدادیابی رسالت اصلی این رقابت‌ها نبوده است.

بعیدی یادآور شد: امکان حضور برای همه علاقمندان در همه رشته‌های ورزشی فراهم شد و فرمانداری اصفهان، اداره کل ورزش و جوانان و هیأت‌های ورزشی کمک کردند که این رقابت‌ها به خوبی برگزار شود.

ورزش راه نجات برای زندگی سالم جسمی و روحی

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: از آبان ماه سال گذشته برنامه‌ریزی برای برگزاری این مسابقات شروع شد، این بستر با توجه به شرایط هر رشته آماده شد تا در کلاس مقبول برگزار شود و رضایت نسبی ایجاد شد، لیاقت مردم شریف اصفهان این است که بهترین استانداردهای ورزشی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به این‌که سرانه ورزشی در شهر اصفهان پایین است و آمار مناسبی نسبت به کشور و میانگین جهانی نداریم، گفت: اهدافی داریم که در این مسیر گام برمی‌داریم، می‌خواهیم خانواده‌ها و مردم به حضور در ورزش تشویق شوند زیرا ورزش یک راه نجات برای زندگی سالم از لحاظ جسمی و روحی است.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1174933

مهمترین اخبار ایران و جهان: