نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 08:24

وضع منابع آبی در استان سمنان بحرانی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه وضع منابع آبی در این استان بحرانی است، گفت: تفکیک آب آشامیدنی از آب مورد استفاده برای فضای سبز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن عسکری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان صبح امروز در نخستین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در سال ۱۴۰۲ که با حضور معاون حفاظت و بهره‌برداری و سایر اعضاء حاضر در جلسه در سالن جلسات شرکت برگزار شد اظهار داشت: وضعیت منابع آبی بحرانی است و در گام اول باید تلاش شود این منابع آبی برای آیندگان حفظ شود.

وی با بیان اینکه نصب کنتور هوشمند یکی از اقدامات در راستای طرح‌های احیاء و تعادل بخشی است، گفت: نصب کنتور باید از چاه‌های دارای اضافه برداشت آغاز شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهاد تبیین گفت: مدیران منابع آب در شهرستان‌ها موظف هستند با کشاورزان به‌طور مستمر ارتباط چهره به چهره داشته باشند و به سؤالات آنان پاسخ بگویند.

عسکری بر لزوم تفکیک آب شرب از آب مصرفی برای فضای سبز تأکید کرد و افزود: بخشنامه این مهم از سال 96 ابلاغ شده است و در این شرایط بحرانی آب باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی همچنین بر لزوم «نصب کنتور هوشمند برای چاه‌های در اختیار دستگاه‌های اجرایی این استان» به‌عنوان یکی از مصوبات شورای حفاظت از منابع آب در استان سمنان تأکید و بیان کرد: در مواردی هم که چاه آب دستگاه‌های اجرایی بنا به‌ضرورت به بخش‌های دیگر واگذار شده است نیز باید موضوع، به همراه مستندات لازم در شورای حفاظت از منابع آبی استان مطرح شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از تبخیر آب از سطح استخرهای کشاورزی باید موضوع احداث استخرهای ثانویه پیگیری شود و این مهم با مشارکت و همراهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان امکان‌پذیر است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1182277

مهمترین اخبار ایران و جهان: