نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 15:11

۱۵۰ هزار مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی از پایانه های مرزی استان در قالب طرح نوروزی خبر داد.

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از آغاز طرح نوروزی نزدیک به ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی از مرزهای استان تردد کرده اند، افزود: روز ۲۸ اسفند با ثبت ۱۶ هزار و ۸۲۴ تردد، پر تردد ترین روز از طرح نوروزی در مرزهای استان بود.

وی با اشاره به اینکه تردد مسافر خارجی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی ۱۰۰ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: تردد مسافر خارجی از پایانه‌های مرزی استان در نوروز امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

آرامون افزود: در این مدت ۲۸ هزار مسافر نوروزی خارجی از چهار پایانه مرزی بازرگان، سرو، رازی و تمرچین تردد داشتند که سهم پایانه‌های مرزی بازرگان و رازی بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین بیش از ۷۸ هزار مسافر از آغاز طرح نوروزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی جابجا شدند، ادامه داد: این تعداد مسافر از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان ۶ فروردین ۱۴۰۲ و در قالب ۱۱ هزار و ۷۰۰ سفر جابجا شدند.

آرامون با بیان اینکه بیشترین تعداد مسافر به وسیله اتوبوس جابه‌جا شده است، افزود: در این مدت ۲۵ هزار و ۶۳۹ مسافر با سواری، ۱۲ هزار و ۳۴۹ مسافر با مینی بوس و ۴۰ هزار و ۱۵۶ نفر مسافر نیز با اتوبوس جابجا شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، میزان تردد مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1114233

مهمترین اخبار ایران و جهان: