نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 11:00

کشتی نروژی در مسیر شکست محاصره غزه

فعالان بین‌المللی و حامیان ملت فلسطین در نظر دارند با اعزام یک کشتی جدید به سوی نوار غزه، بار دیگر در راستای شکست محاصره آن وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، «ائتلاف ناوگان آزادی» از آمادگی یک کشتی جدید برای آغاز دریانوردی از بنادر کشورهای اروپایی خبر داده که سفر خود به نوار غزه را در چارچوب تلاش‌های انجام شده برای شکست محاصره این منطقه و انعکاس مشکلات فلسطینیان آغار می‌نماید.

این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام جدید تلاش دارد محاصره غیر قانونی و غیر انسانی تحمیل شده به بیش از دو میلیون فلسطینی ساکن غزه توسط اسرائیل را به چالش کشیده و به آن پایان دهد و طی این سفر بر انعکاس مشکلات کودکان که بیشترین خسارت از این محاصره را متحمل می‌شوند تمرکز خواهد شد.

این کشتی جدید که قرار است به سمت غزه حرکت کند «حنظله» نام داشته که یکی از مشهورترین شخصیت‌هایی است که ناجی العلی هنرمند فلسطینی آن را در قالب کاریکاتور ترسیم نمود.

گروه «کشتی نروژی شکستن محاصره» عضو «ائتلاف ناوگان آزادی» است که در سه شنبه گذشته جشن معرفی کشتی حنظله را در شهر بیرگن در جنوب غرب نروژ برگزار کرد. در این مراسم فوزیه حسانی رئیس اتحادیه سندیکاهای کارگری نروژ نیز حضور داشت.

در همین رابطه زاهر بیراوی رئیس کمیته بین المللی شکست محاصره غزه تاکید کرد: راه اندازی این پویش جدید به منظور شکستن محاصره دریایی نوار غزه در پاسخ به مطالبات نهادهای مدنی این منطقه انجام شده است که خواستار همراهی این موسسات در سراسر جهان در چارچوب اقدامات عملی و پایان دادن به سکوت در برابر این جنایت اسرائیلی علیه دو میلیون فلسطینی غزه شدند.

لازم به ذکر است «ائتلاف ناوگان آزادی» یک جنبش مردمی بوده که شامل سازمان‌های حامی فلسطین از بیش از ۱۲ کشور جهان است و فعالیت‌های آن بر رفع محاصره دریایی نوار غزه متمرکز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162777

مهمترین اخبار ایران و جهان: