نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 03:24

نگرانی وزیر جنگ «اسرائیل» از آرایش جنگی جدید محور مقاومت

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشستی فاش ساخت «اسرائیل» پیشتر در یک جبهه با دشمنان خود می‌جنگید اما اعتراف می‌کنم ارتش بایستی اینک خود را برای چالش بزرگ نبرد در همه جبهه‌ها و همزمان آماده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «یوآف گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشستی با اذعان به اینکه «اسرائیل» اکنون با چالش بزرگ جدیدی از سوی جبهه مقاومت مواجه است، فاش ساخت که بایستی ارتش برای گشوده شدن جنگی فراگیر همزمان از چند جبهه آماده شود.

وبگاه خبری المیادین به نقل از منابع عبری زبان گزارش داد که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه در نشستی با ابراز نگرانی از جنگ آینده علیه «اسرائیل» فاش ساخت: «درگیری‌های محدود از یک جبهه پایان یافته است و بایستی خود را برای جنگی فراگیر از همه جهات و به طور همزمان آماده کنیم.»‌

گالانت افزود: «ارتش بایستی خود را آماده گشوده شدن جبهه فراگیری همزمان از همه جهت‌ها کند و چالش‌های امنیتی واقعی همزمان در همه بخش‌ها ما را تهدید می‌کند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد که ما به دوران پایان درگیری محدود رسیده‌ایم و امروز با پدیده شاخصی در جنگ آتی مواجه خواهیم شد و آن تشکیل جبهه‌های درگیری همزمان و از چند محور خواهد بود.

در همین ارتباط، «آهارون زئیفی فرکاش» مدیر اسبق دستگاه اطلاعات نظامی ارتش «اسرائیل» (امان) پیشتر پس از حملات موشکی محدود جبهه مقاومت فلسطین از نوار غزه و خاک لبنان طی دو هفته پیش اذعان کرد بایستی برای گشودن جنگی فراگیر از همه جبهه‌ها آماده شویم.

فرکاش همچنین در اظهاراتی که روزنامه هآرتص آن را در پادکستی اخیراً منتشر کرد، هشدار داد که ممکن است در جنگ آتی، واشنگتن حمایت تسلیحاتی از ما نکند.

این اظهارات رئیس اسبق سازمان اطلاعاتی نظامی ارتش در حالی مطرح شد که در جریان حملات موشکی دو هفته پیش مقاومت فلسطین ضد خشونت نظامیان صهیونیستی با نمازگزاران در قدس اشغالی از چند محور از جمله از خاک سوریه، جنوب لبنان و نوار غزه، سرزمین‌های اشغالی به طور همزمان مورد حملات موشکی مقاومت قرار گرفتند.

در همین راستا، این مقام اسبق امنیتی صهیونیستی در اظهاراتی اذعان داشت که ایران، حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین در حال اجرای طرح مهیب برای گشودن جبهه چند جانبه ضد این رژیم در منطقه هستند و افزود که مقامات این رژیم از این اطلاعات در غفلت به سر می‌برند.

وی پیشتر در اظهاراتی تأمل برانگیز فاش ساخت که این هشدارهای اطلاعاتی در قالب توصیه‌های اخیر و نادری است که در سطح سیاسی به حاکمیت می‌دهم و از وقوع جنگ بزرگ احتمالی هشدار می‌دهم. وی این اظهارات را همزمان با وقوع خشونت‌ها و اعتراضات ضد اصلاحات قضائی نتانیاهو مطرح کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162433

مهمترین اخبار ایران و جهان: