نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 18:11

ضرورت بلندمرتبه‌سازی در مازندران/ کمبود زمین برای ساخت مسکن

استاندار مازندران با اشاره به اینکه زمین، محوری‌ترین مشکل مقوله مسکن در استان محسوب می‌شود، گفت: بحث بلندمرتبه‌سازی در استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در جلسه شورای مسکن، اظهار کرد: موانع پیشرفت احداث مسکن ملی در استان مطرح شد آنچه که خروجی جلسه بوده، بحث برون‌رفت از این وضعیت است.

وی با بیان اینکه استقبال مردم مازندران در بحث مسکن ملی قابل توجه بود، افزود: مشکل زمین که محوری‌ترین مشکل موضوع مسکن در استان محسوب می‌شود باتوجه به ارزش‌افزوده زمین در استان بوده و ازسویی بحث کشاورزی بودن زمین‌ها و اینکه امکان تغییر کاربری ندارد باعث شد شهرهای استان با اقبال کمتری مواجه شوند.

حسینی‌پور اضافه کرد: کسانی را داریم ثبت‌‌نام کردیم و کارهایشان انجام شد و بانک برایشان پیامک ارسال کرد تا کارهایشان را انجام دهند که مراجعه نکردند که دلایل متعددی دارد.

وی با اعلام اینکه بحث بلندمرتبه‌سازی در استان به‌عنوان یکی از راهکارها مطرح است، تصریح کرد: اقبال پیمانکاران اصرار دارند باتوجه به محدویت زمین بتوانند در ارتفاع در این راستا اهتمام کنند تا هم ارزش‌افزوده داشته باشد و هم بتوانند کار مسکن ملی را دنبال کنند.

استاندار مازندران بیان کرد: یکی از مشوق‌ها این است با ورود بخش خصوصی و پیمانکاران در بحث مسکن ملی و درنظر گرفتن امتیازاتی در حوزه مجوزها ازسوی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها حضور پیمانکاران را تسهیل کند.

حسینی‌پور اظهار کرد: بنا داریم مسکن ملی را آن‌گونه که در شان مردم بوده به آنان تحویل دهیم و صرفا به دنبال این نیستیم تنها مسکنی ساخته و تحویل شود و تاکید ما بر استانداردهای بالا است.

وی یادآور شد: باتوجه به تجربیات مسکن مهر و احصای آسیب‌ها بنا بر این است در مسکن ملی مشکلات برطرف شود و براساس آن به مردم خدمت کنیم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مردم هم به مسؤولان اعتماد صد در صدی داشته باشند، خاطرنشان کرد:  بعد از پیامکی که برای افراد ارسال می‌شود برای انعقاد قرارداد در بانک‌ها اگر متقاضیان مراجعه نکنند مجبور به جایگزین کردن سایر افراد هستیم به همین دلیل همه افرادی که ثبت‌نام کردند به بانک‌ها مراجعه کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186677

مهمترین اخبار ایران و جهان: