نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 19:17

جشنواره استانی جوانی جمعیت در سنندج برگزار می شود

سنندج- مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان از برگزاری نخستین جشنواره استانی جایزه جوانی جمعیت در هفته آخر اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، زینب زاله روز دوشنبه در جلسه تبیین و تشریح رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در کردستان اظهار کرد: جایزه ملی جوانی جمعیت نخستین رویداد ملی در ابعاد علمی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه جمعیت کشور است.

وی افزود: برابر ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهدای جایزه با محورهای خانواده، فعالان رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان در این رویداد صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان به مهمترین اهداف برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: جریان‌سازی و پایش و ارزیابی عملکرد مراجع مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و انتخاب برترین‌ها از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی و ملی است.

وی اعلام کرد: رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت از تاریخ ۲۴ الی ۳۰ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.

زاله خاطرنشان کرد: ظرفیت رسانه‌ها و گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای فرهنگ‌سازی در حوزه فرزندآوری و افزایش جمعیت باید به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: توجه به مسئله جوانی جمعیت تکلیف همه مسئولان در حوزه‌های مختلف است و باید بر اساس توان و شرح وظایف در این خصوص به ایفای نقش بپردازند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به روز شمار هفته ملی جوانی جمعیت اظهار کرد: رسانه و جوانی جمعیت، مدیران و جوانی جمعیت، خانواده موفق و جوانی جمعیت، دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت، شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت، نخبگان و جوانی جمعیت و گروه‌های مردم نهاد و جوانی جمعیت روز شمار این هفته ا ست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167633

مهمترین اخبار ایران و جهان: